rtollef Startet 19.Juli.2006 Del på Facebook Startet 19.Juli.2006 Håper noen kan tipse meg litt om dette: Turtallet på motoren ble plutselig redusert (altså ikke mulig å få maks turtall) og motoren ble veldig varm. Så til min forskrekkelse at en sort "boks" som sitter montert på eksosen / kjølevannet var sprukket og kjølevann piplet ut fra sprekken. "Boksen" er i et slags gummimateriale og festet med slangeklemmer på hver side. Det røyk fælt fra motoren når jeg fjernet kassen. Kan motoren ha blitt skadet? Jeg lurer på hva denne boksen er, og om det er nok å bytte ut denne for å løse problemet, eller om det er andre ting som har trigget denne feilen og at sprekken i boksen er et resultat av noe annet som har gått galt i motoren. Litt merkelig forklaring, men les mellom linjene at jeg ikke er noen meget motor kyndig person. Vil bare ha min comet 21 til å gå fint, og motoren likeså. Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 19.Juli.2006 Del på Facebook Svart 19.Juli.2006 Hvilken motor har du? Ikke bare volvo penta, men en betegnelse? Hvor høy temperatur hadde du?. Denne svarte boksen. Er det noen slanger som går til/fra der? eller er det bare ledninger? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 19.Juli.2006 Del på Facebook Svart 19.Juli.2006 Det høres jo umiddelbart ut som om det er beholderen for ferskvannskjølingen (såfremt du har ferskvannskjøling, da....)? Neppe noen big deal å bytte, i såfall. Du finner instruksjonsboka til denne motoren her hvis du ikke allerede har den. Du kan jo evt fortelle hva som ligner på denne boksen når du har sett bildene i boka. Sitér dette innlegget Link to post
rtollef Svart 20.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2006 (redigert) Har funnet ut at det må være lyddemper / lydpotte. Det står "Quality Muffler type 4050" på den. Motoren er en VP 2002 (1990 mod.) Den er saltvannskjølt. Den har sprekt så det piplet / sprutet vann og eksos ut når motoren gikk. Antar dette hadde sammenheng med tap av turtall også. "Varmen" var vel helst at det røyk veldig fra motoren, men dette skyldes helst at vannet som var lekket ut traff undersiden av motoren. Huff. Takker for svar til alle som bidro forresten ;-) Mvh Rune Redigert 20.Juli.2006 av rtollef (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.