Jump to content

Krise, starter eller sveiv til en MD2B

HulkHaugen

Recommended Posts

Det er VM i offshore i helga, starteren er brent, og sveiva er long gone. hvis noen vet om en starter til en MD2B, type Bosch 0001315002, eller en erstattningsmodell, gi meg et tegn.

:headbang:

Eventuellt noen som selger en sveiv så jeg kan svive den i gang. Bolten som skal sveives er vel ca 24mm tykk og har en kryssgående bilt ca 4-5 cm inn på bolten. Vet ikke hvor universale disse er, men om noen selger eller låner vekk en slik for helga, så er jeg evig takknemelig

Mvh Børre

Her er noen av de som skal passe overens:

BOSCH 0001311115

BOSCH 0001312001

BOSCH 0001315002

LUCAS LRS01776

LUCAS LRS1776

PEUGEOT 54717601

VOLVO 3803073

VOLVO 3803077

VOLVO 833669

VOLVO 838060

Mvh Børre

Har egentlig ikke vurdert det så mye nei. Har tenkt på det tidligere, men de går vel feil vei?

Det går jo selvfølgelig an å koble om litt, så man snur dreieretningen, men tannhjulet vil vel låse i feil retning, og slippe i riktig retning...

:confused:

Eller er det noen av de volvo starterene som går motsatt vei av de vanelige...?

Mvh Børre

Nå har jeg endt opp med en spjut ny starter (5000 spenn), men nå virker det i hverfall. :flag:

Men hvis noen skulle ha en sveiv til overs eller kommer over en, så gi meg gjerne beskjed. Kjekkt å ha..

Mvh Børre

• 3 years later...

Jeg trenger også en slik starter (bosch 0001311115, 12v, satt i en Volvo Penta md5a).

Hvor fant du din?

Nærmeste Volvo Penta-verksted skulle ha over åtte lapper, vet ikke om det inkluderte montering eller ikke. Tre lapper spart er tre lapper tjent ;-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg hadde en defekt starter som jeg lett fikk en byttestarter til og som kostet litt over 2K i en vanlig bildeleforretning.

Det var til en MD7 (tror jeg det er)

Edit; Hukommelsen er visst ikke helt god. Det var jo bare innslaget jeg kjøpte til under 2K, men de hadde komplette startere også.

Edited by dhjerp (see edit history)