whatever Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Har TMC pumpetoalett. Pumpingen har vært utrolig hard i år - må nesten bruke to hender for å pumpe, virker som den trenger smøring. Hva smører jeg med og hvor? Quote Link to post
kirkes Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Hei. Bruk litt matolje i skåla så glir pumpa fint igjen. Jeg bruker litt matolje med faste mellomrom og pumpa virker fint. Hilsen Kirkes Quote Link to post
whatever Posted July 22, 2006 Author Share Posted July 22, 2006 (edited) Takker, det fungerte flott Husker det har vært noe diskusjon om å ikke bruke matolje, men samma det :-) Edited July 22, 2006 by whatever (see edit history) Quote Link to post
Sigurd Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Ufordøyd mat på tanken skaper ei helsikes lukt, værre enn lukta av det som har gått gjennom tarmene. Men bruker du ikke for mye olje er det sikkert ikke noe problem. Veldig mange bruker den metoden. Det beste er å åpne pumpa og smøre opp pakningen skikkelig. Det gidder ikke jeg, så jeg klemmer en god "dæsj" dertil egna silicone grease rett i do. Kladden suges pent inn i pumpa. Greasen klistrer seg innvendig eller i toppen på pumpehuset. Kan faktisk føle når pakningen treffer den. Deretter vrir jeg litt forsiktig rundt begge veier mens jeg pumper litt sakte opp og ned...... vips så er pakningen smurt. Quote Link to post
Recommended Posts