SveinHa Startet 22.Juli.2006 Del på Facebook Startet 22.Juli.2006 Har med meg to Statoil propan komposittflasker i båten. Hver gang jeg stikker nesen ned i beholderen for den flasken som er i bruk kjenner jeg gasslukt. Tenkte kanskje der var en gammel reduksjonsventil og slange som hadde en liten lekkasje. Men så oppdaget jeg at reserveflasken, med forsegling fra fyllestasjonen, også lekker. Den står for tiden på flybridge for å være ute av veien. Hver gang jeg går forbi på mindre enn en halvmeters avstand kjenner jeg den umiskjennlige lukten av propan. Har hatt denne flasken ståene i godt over et halvår og den er fremdeles full. Er dette et kjent fenomen for andre også? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ingar Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Var det ikke snakk om at disse skulle trekkes fra markedet? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Håper ikke det da de har mange fordeler framfor stålflasker men de må jo være tette... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ingar Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Mener det var pga brannrisiko ved høy varme, noe som vel burde være opplagt.... Fant ikke igjen avisartiklene om uhellene, men det står noe her. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Jeg har hatt tilsvarende problem med AGA stålflaske, sånn liten 2kg med skrutilkobling.. Men jeg merket ingen lukt, er ikke så ofte jeg titter nedi gassrommet, så jeg merket det først samme dagen som Færdern startet, hadde stress med å få tak i gass da, den andre beholderen gikk selvsagt tom om morgenen da Færdern startet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Hej SveinHa! jag har oxo en komposittflaske ombord (AGA) men har aldrig kjennt noen lukt (gas) har du prövet med spray för o detektere var lekkern kommer fra?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lillefix Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Statoil har nå valgt å trekke komposittflaska som fikk så mye omtale fra markedet. Dvs når du skal bytte får du en annen type komposittflaske tilbake. Eg jobber på en Statoil stasjon og har aldri hørt noen fortelle om lekkasje fra gassflaske. Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Reservoir_Dog Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 (redigert) Jobber selv på statoil stasjon, og ville bare si at det finnes ihvertfall 2 typer komposittflasker, og det er den som er merket CS som er trekt tilbake. Den andre kompositttypen har det ikke vært problemer med, og den ser også mer robust ut. (med krage rundt koblingen.) Redigert 22.Juli.2006 av Reservoir_Dog (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Er det noen av disse flaskene som er trekt tilbake? Fant en artikkel fra Oslo Brannvesen Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 Det er den i midten til venstre jeg snakker om. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lillefix Svart 22.Juli.2006 Del på Facebook Svart 22.Juli.2006 (redigert) Nei det er den til høyre som nå blir trekt tilbake. Det er den andre typen komposittflaske som er avbildet en får i bytte (den til venstre). Redigert: er visst ikke helt trygg på høyre og venstre - hadde gått lettere om du brukte styrbord og barbord... Redigert 23.Juli.2006 av Lillefix (see edit history) Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Gunga Din Svart 25.Juli.2006 Del på Facebook Svart 25.Juli.2006 Det er den i midten til venstre jeg snakker om.det er samme som jag har men min lekker ikke....har du funnit ut var lekken er ? i avstängningsventilen ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
lano2 Svart 25.Juli.2006 Del på Facebook Svart 25.Juli.2006 Jeg har hatt den 5 kg fra Statoil i båten, og hadde samme problemet i fjor. Den lekket. Den nye jeg har fra i år lekker ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Juli.2006 Del på Facebook Svart 25.Juli.2006 Om flasken lekker, eller du har mistanke om det, så er det bare en ting å gjøre... levere den tilbake eller til brannvesnet for sjekk, eller det gamle DBE... direktoratet for brann og ekslosjonvern som det hetet for noen år siden... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.