Jump to content

Seilbåt 33-34 fot


sailor

Recommended Posts

Hei.

Vurderer å kjøpe ny (brukt) seilbåt. Ønsker i utgangspunktet en båt på ca 32 - 35 fot. Problemet er selvfølgelig penger.... :smiley:. Harmulighet til å bruke opptil ca 500.000 kroner. Det ser av den grunn ut til å bli en 80-talls båt. Det ser ut til å vere vanskelig å finne tidlig 90-talls til denne prisen. Har noen ønsker til båten:

Skal vere OK å bo i for to par.

Skal vere grei å seile alene.

Gode seilegenskaper.

Ikke lensetakler.

Helst ferskvannskjølt motor.

Gjerne selvslående fokk

Solid bygget.

 

Har vurdert Omega 34, Albin Nova, Maxi 999, men har ikke andre erfaringer med desse båtene enn de jeg har funnet på nettet. Er det noen her som har erfaringer med bra båter i denne prisklassen og størrelsen? Ønsker gjerne innpill fra dere.

Ellers så ser det ut til at bruktprisene er heftige fremdeles. Hadde forventet en liten nedgang nå i høst, med denne ser ut å vere minimal... Positivt for de som skal selge, men trist for meg...

Link to post
Share on other sites

Denne er i rett prisklasse, litt for stor, har lensetaklar, mangler sjølvslåande fokk, men er ein nytelse å segla.  Båten er svært godt utstyrt og neppe brukt i regatta.  Eigaren er slik eg kjenner han svært nøye med vedlikehaldet.  Eg hadde gleda av å vera han på tur ein gong på slutten av 80-talet.  Om du dropper to til tre av krava dine får du ein kjempebåt.  Eg meiner båten har dobbel akterkabin og to køyer i forpigen.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...