Jump to content

Luftavfukter


Geirh

Recommended Posts

Er på jakt etter en luftavfukter som brukes på landstrøm til min nye båt for og ta bedre vare på den men på markedet er det mye og velge.

Ser at de ligger på litt i underkant av 3000,- og oppover.

Er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe??

Biltema solgte noen billigere men de har tatt dem ut av handel på grunn av at de ikke fungerte som de skulle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har denne fra Clas Ohlson. Har fungert 100% i et års tid. Står fastmontert i båten og starter så snart landstrøm tilkobles. Ganske enkel og rimelig sak med uskalert hygrostat. Holder rundt 60%RH i båten året rundt. Kan absolutt anbefales.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Den Clas Ohlson saken min er med kjøling. Har ikke sett noe problem med det i løpet av vinteren da det tydeligvis er en relativt tørr årstid. Sjekker jevnlig mot hårhygrometeret ombord...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte samme avfukter som SveinHa for ca et år siden til bruk i heimen da den til tider er ganske fuktig. Til å begynne med satte jeg den på full guffe, og fylte oppsamlingstrauet med vann iløpet av to døgn (ca 3 liter) viste ikke at det kunne være så mye vann i lufta. Siden har den stått på 24/7 med ca 1/2 hygrostatinstilling. Eneste negative jeg har hatt å si om den er at vannskuffen til tider genererer vibrasjonsstøy, dette løses med å kile en pappflik på en side av skuffen så den ikke vibrerer.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

Brukte "vannskuffen" den første tiden bare for å se at den virkelig virket. Tok ut rundt en liter i døgnet. Deretter blokkerte jeg den (tok av gummiplugg på baksiden og satte den i hullet over vannskuffen) og lar vannet gå rett i bunnvannet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...