SeaMaster175 Startet 23.Juli.2006 Del på Facebook Startet 23.Juli.2006 Dette er nok et ganske dumt spørsmål, men jeg fyrer løs for det. Når jeg skal koble opp de 4 lanternene må 4 ledninger (hver à 2,5 mm2) spleises sammen til 1 ledning (à 10 mm2). Gjør dere det med sukkerbiter? Jeg synes det blir så "halvveis"... Det nå vel finnes en litt mer ordentlig løsning på det? Sitér dette innlegget Link to post
Laguna Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Bruk en WAGO klemme se: http://www.wagocatalog.com/okv3/pic_detail...&iPicPos=1# eller rekkeklemmer på en DIN skinne med lasker (skrutilkoblinger). Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 tja; many ways to skin a cat. Ringkabelsko, en pr kabel, en syrefast passende bolt gjennom hele greia,godt med krympestrømpe eller vulketape utenpå funker vel også greit ? Billig, tilgjengelig, enkelt å utvide / oppgradere. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Jeg ville gjort det med fortinnede forgreninger a la Biltema. Og tilsvarende fortinnede kabelsko med krympeslange. (Evt først 2 stykk ledninger a 2,5mm2 sammen i en gul (6mm2) kabelsko) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 problemet med de fortinnede forgreiningene Andreas,er at de kabelskoene som har krympestrømpe på seg, ikke passer neddi. Btdt -har en haug sånne som går på skroten ved første anledning. Nei - vil dere gjøre det enkelt og greit; er ringkabelsko med en skrue gjennom det beste Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Niks, har gjort det selv. Du må skille mellom de som har krympestrømpe over ledningstilkoblingen og de som har krympestrømpe over både ledningstilkoblingen og selve skoen. Sistnevnte passer kanskje ikke, men førstnevnte - hvorfor ikke? Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 23.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Takk for svar! Fikk veldig sansen for den WAGO-klemmen. Noen som vet hvor man får tak i dette? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Her finner du jo mer spesifikasjon. Jeg ser imidlertid ingenting som tilsier at klemmen tåler fuktig og salt miljø. Men det skjuler seg kanskje noe i de kodene som jeg ikke kjenner. Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Elektroimportøren på Alfaset selger slik el. materiell over disk. Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 http://www.elektroimportoren.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.Juli.2006 Del på Facebook Svart 23.Juli.2006 Wagi klemmen er vel beregnet på å forbinde kabler med noenlunde samme tverrsnitt? Ellers har Biltema denne, i ekte gull.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.