Jump to content

scantic 575 ht framtung?


wilma

Recommended Posts

Tanken på både skum og at evt vann ikke kommer seg bakover har streifet meg. Er det noen som kjenner til konstruksjonen på denne båten? Den er i det store og hele som en flipper 575 ht, 1979 modell.

Skal ta opp båten på henger ved anledning, da burde det vel høres om det er noe vann der (såfremt det ikk er skum!). Tittet på noen bilder tatt i i fjor og på forskjellige tidspunkt i år. Ser ut som den ligger noenlunde likt i vannet. Begynner å bli litt usikker på om det i det hele tatt er noe galt..... men faller ikke helt til ro. :confused:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tar opp denne tråden da jeg har fått lite med svar. Båten ser i et lite øyeblikk etter at jeg drar av på gassen, dvs stopper, til å stupe nedover i det våte element. Dvs, akterenden er høyere enn baugen. Etter å ha ligget rolig litt ligger båten omtrent i vater, kanskje en aning framover. Har vært plaget med en del regnvann inn i år, vet nå sånn ca hvor det kommer ifra, og det er utbedret. Men hvis det har samlet seg vann i bunnen av båten foran, hvordan i h***** blir jeg kvitt det? Er det noen som kjenner konstruksjonen av f.eks flipper 575 HT? Ingenting kommer ut ved bruk av lensepumpe (slange ned til kjølen akter) Trenger virkelig tips, båten er framtung, men kommer mest til syne litt etter stans. Tyngdepunktet forflytter seg pga vann? Får jeg ikke orden på dette nå, konverterer jeg til campingbil! Nemlig! :nonod:

Link to post
Share on other sites

Hmm,

dersom det hadde kommet vann inn i avstengte flytetanker, så skulle du vel også hørt at det svalpet rundt...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Kan ikke høre noe vann som skvulper (unntatt på utsiden), det eneste jeg er litt redd for er om det kan være noe skum e.l som har trukket vann. Men jeg finner ikke noe sted som vannet kan ha kommet seg gjennom fra stuerommene under benkene foran. Må innrømme at jeg begynner å lure på om hele greiene er innbilling.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...