Jump to content

Tips for å lage sittegruppe/dinette?


rogerfo

Recommended Posts

Jeg skal lage en sittegruppe (dinette-løsning) i styrehuset på en Birchwood 29 og er usikker på byggemetode og dimensjoner.

 

Jeg skal løfte sittegruppen ca 30 cm opp fra dørk og deretter lage to stoler/sofaer med et bord mellom. Jeg ser for meg å lage et "skjelett" av tre som kles med teakfiner. Hjørnelister og annet pynt etterpå. Høres dette fornuftig ut? Andre ideer???

 

Jeg er usikker på dimensjoner, det bør ikke være unødvendig tungt men samtidig tåle tre personer til bords eller to som sover...

 

Hvordan er dette laget i andre båter?

 

mvh Roger

Link to post
Share on other sites

Jeg har akkurat gjort det samme i min båt, løftet opp salongen 15 cm, løftet også gulvet under bordet slik at bena har noe å hvile seg på. Jeg gjorde det av to grunner, for å kunne se ut av vinduene uten å slite ut halsen og for å få mer stueplass.

Har limt på teakfiner, i overgangene har jeg brukt epoxy godt blandet med teakstøv, litt teip holder det hele på plass til det herder, pusses til slutt.

Jeg skrudde frahverandre den gamle salongen og brukte den som mal, laget nye plater som var 15 cm høyere og skrudde den sammen igjen, løfter du hele dørken og setter den gamle på toppen mister du den ekstra stueplassen. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hvilken platetykkelse brukte du på fineren?

Hvilken dimensjon på ramma?

/roger

Brukte 15mm kryssfiner, det synlige ble kledd med 4mm med teak på ene siden. 15mm valgte jeg utfra det som tidligere var brukt, føles solid ut iallefall. Om det finnes 15mm med teak på sidene kan du sikkert bruke denne også.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...