Gudrun Startet 27.Juli.2006 Del på Facebook Startet 27.Juli.2006 (redigert) Ja da er det bare å lene seg tilbake. Det er bortimot slutt på eksos og oljefilm rundt båten ved oppstart. Av med gassmaskene og slutt på å kaste loss i full fart etter oppstart..... Ut med gammel maskin og inn med ny. Jaja, ble nå gjort i fjor, men tenkte det kunne ha en viss interesse likevel.... Kostet skjorten og vel så det, men det er nå gjort..... Øverste bildet viser en litt eldre konstruksjon som var 100% i orden og hadde fortsatt alle hk. innabords inntakt og ingen problemer. Nederste bilde er tatt fra båten, rett overfra eksosgjennomføringen. Temperaturen i luften lå på ca. 11-12 grader da begge bilder ble tatt........ Ca. 4-5 minutter etter oppstart på begge. Nesten vindstille. Begge motorene har 4 sylindre, turbo og ladeluftskjøler. Redigert 27.Juli.2006 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Sikkert en god følelse. Hvilken motor hadde du før og hvilken har du nå? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 27.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Motor før: 4 syl. Ford 2722E Motor nå: Steyr 164 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Dette var virkelig bra. Har også Ford som det er mye røyk av. Drømmer om å få den røykfri, men eneste muligheten er nok å gjøre som deg. Hadde Forden gått mange timer? Lykke til med ny motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 27.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Nei motoren hadde kanskje 50 timer etter full overhaling. Ikke overmaling..... Utført på et profft verksted før kjøp. Det aller siste som ble gjort var dysene og dieselpumpen. Nå røykte ikke den så mye som mange av de turboladete 6'erne gjør, men likevel var nok den tids konstruksjon for lengst forbigått av dagens....... med tanke på utslipp.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.