Jump to content

Yamaha 30hk girer ikke lenger


knutern007

Recommended Posts

Heisann,

 

kjøpte nylig en brukt båt med 30hk yamaha som trengte "ymse" ettersyn. Etter en del arbeid, deriblandt bytte av undervannshuset og justering av gearet, så var båten klar.

 

Allerede etter én tur, var gleden slutt, for den lar seg ikke geare lenger. Når jeg betjener gear-spaken på motoren, så skjer det ikke noe. Det virker rett og slett som om noe har røket. Noen ide om hvordan jeg kan finne ut hva som er årsaken`?

Link to post
Share on other sites

Snakker du om spaken som sitter på selve motoren?

Isåfall går det et stag fra denne ned til gearhuset. På dette staget er det normalt ett justeringsledd med gjenger som er tilgjengelig ved å fjerne ett deksel på stammen.

Kan tenkes at dette leddet har løsnet. Evnt. at staget har løsnet fra gearspaken.

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg tok av undervannshuset i går, og da ramlet omsider den øvre delen av staget ut. Det har tydeligvis blitt holdt på plass ved hjelp av en skive og splint, men dette ramlet ikke ut.

 

Har ikke peiling på hvordan jeg skal fikse dette, ser ut som om jeg må ta i fra hverandre hele motoren??? :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...