Jump to content

Tilkobling av dynamo


power

Recommended Posts

Flott dynamo, hvilken type er dette da? B bør være et sikkert valg for B+, sjekk først at dette punktet er tilkoblet diodebroen med 6 dioder. L kan stå for lamp, det vil si ladelampen. I så fall skal punktet være tilkoblet katode på de tre diodene for magnetisering av ankeret. Det som blir kalt D+.

D- finner du ut av. Dersom P går til diodenes anode der de er tilkoblet stator, er dette W, eller et uttak for turteller.

Går ut fra at du har bruksanvisning som viser hvordan dynamoen skal kobles.

:flag:

Link to post
Share on other sites

Uten aa ha sett direkte paa generator saa vil jeg foreslaa: L: ladelampe, P:pulser til turteller, B: pluss batteri, E: minus batteri ( ser ut som om at minus er direkte til huset paa generator, dermed 1 polet)

 

Her maa jeg redigere meg litt, saa ikke de 2 ledningene fra boersteholderen. :crazy: Kan dette vaere tilkoblinger til regualtoren.

 

Cirkeline

Redigert av Cirkeline (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilket merke er dynamoen?

 

Er enig med at B = B+( går til batteriets plusspol) og at E er minus. Når det gjelder L bruker det å være forbindelse til ladelampe. Ved minusregulert dynamo får regulatoren spenning fra L. Denne koblingen er helt sikkert koblet på dynamoen. L får plusspenning gjennom ladelampen og når dynamoen lader stiger denne spenningen til 12 V.

 

De ledningene som du nevner må du se hvor de er tilkoblet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...