Jump to content

Tilkobling av dynamo

power

Recommended Posts

Flott dynamo, hvilken type er dette da? B bør være et sikkert valg for B+, sjekk først at dette punktet er tilkoblet diodebroen med 6 dioder. L kan stå for lamp, det vil si ladelampen. I så fall skal punktet være tilkoblet katode på de tre diodene for magnetisering av ankeret. Det som blir kalt D+.

D- finner du ut av. Dersom P går til diodenes anode der de er tilkoblet stator, er dette W, eller et uttak for turteller.

Går ut fra at du har bruksanvisning som viser hvordan dynamoen skal kobles.

:flag:

Uten aa ha sett direkte paa generator saa vil jeg foreslaa: L: ladelampe, P:pulser til turteller, B: pluss batteri, E: minus batteri ( ser ut som om at minus er direkte til huset paa generator, dermed 1 polet)

Her maa jeg redigere meg litt, saa ikke de 2 ledningene fra boersteholderen. :crazy: Kan dette vaere tilkoblinger til regualtoren.

Cirkeline

Redigert av Cirkeline (see edit history)

Hvilket merke er dynamoen?

Er enig med at B = B+( går til batteriets plusspol) og at E er minus. Når det gjelder L bruker det å være forbindelse til ladelampe. Ved minusregulert dynamo får regulatoren spenning fra L. Denne koblingen er helt sikkert koblet på dynamoen. L får plusspenning gjennom ladelampen og når dynamoen lader stiger denne spenningen til 12 V.

De ledningene som du nevner må du se hvor de er tilkoblet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...