power Startet 27.Juli.2006 Del på Facebook Startet 27.Juli.2006 Så har jeg da en ny sommernøtt til båtplassens medlemmer Hvordan skal denne dynamoen tilkobles ? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Flott dynamo, hvilken type er dette da? B bør være et sikkert valg for B+, sjekk først at dette punktet er tilkoblet diodebroen med 6 dioder. L kan stå for lamp, det vil si ladelampen. I så fall skal punktet være tilkoblet katode på de tre diodene for magnetisering av ankeret. Det som blir kalt D+. D- finner du ut av. Dersom P går til diodenes anode der de er tilkoblet stator, er dette W, eller et uttak for turteller. Går ut fra at du har bruksanvisning som viser hvordan dynamoen skal kobles. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 27.Juli.2006 Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 (redigert) Uten aa ha sett direkte paa generator saa vil jeg foreslaa: L: ladelampe, P:pulser til turteller, B: pluss batteri, E: minus batteri ( ser ut som om at minus er direkte til huset paa generator, dermed 1 polet) Her maa jeg redigere meg litt, saa ikke de 2 ledningene fra boersteholderen. Kan dette vaere tilkoblinger til regualtoren. Cirkeline Redigert 28.Juli.2006 av Cirkeline (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 27.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2006 Jeg tror selv att : B = pluss E=minus Lilla kabel er ladelampe Rød kabel er senskabel til batteri P =ukjent L=mulig minus til regulator Men denne er uten navn så det er ikke så lett og finne ut av dette . Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 29.Juli.2006 Del på Facebook Svart 29.Juli.2006 Hvilket merke er dynamoen? Er enig med at B = B+( går til batteriets plusspol) og at E er minus. Når det gjelder L bruker det å være forbindelse til ladelampe. Ved minusregulert dynamo får regulatoren spenning fra L. Denne koblingen er helt sikkert koblet på dynamoen. L får plusspenning gjennom ladelampen og når dynamoen lader stiger denne spenningen til 12 V. De ledningene som du nevner må du se hvor de er tilkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.