Jump to content

Lekkasje i propellen?


Hans

Recommended Posts

Har problemer med at båten ("Sjømann") fyller seg med vann når jeg kjører. Dette kommer inn bakfra. Sjekket rundt akslingen, den er tett. Må vel da komme gjennom propellen eller roret.? Noen som har noen formeninger om hvor lekkasjen kan komme eller hva som kan gjøres med dette??

 

Takker for svar :-)

Link to post
Share on other sites

jeg hadde et pokkers til problem med det samme for noen år tilbake.

Det viste seg at han som støpte fast hylsa hadde slurvet, og at det var mellomrom mellom hylsa og laminatet.Dette var forsøkt tettet med glassfibersparkel, som ikke var laminert fast skikkelig. Vann kom inn, og trolig gjorde frosten resten.

 

Jeg måtte slipe opp, og reparere skikkelig med matte,polyester, sparkel og det hele.

 

Trolig båtens mest solide punkt idag...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet på min båt (Nidelv 24) også.

Demontering viste slark mellom rorstang og rorhylse.

Sjekk om det er fettkopp (pakkboks) som kan løse problemet ditt.

Hvis ikke må du gå den lange veien med skifte av rorstang eller hylse er jeg redd. :sad:

 

Men sjekk også om glassfiberen/epoksyen i området er i orden!

 

Fortsatt god sommer!

Det er en vesentlig forskjell mellom et åpent sinn og hull i hodet...

Link to post
Share on other sites

Sjekk også overgangen mellom den åpne akslingen og røret som akslingen går ut igjennom.

Her er dte mange forskjellige løsninger. Jeg har nå en fettkopp her og noen kluter - noe som ikke er bra nok - det kommer inn litt vann innimellom.

Pe Nidelv24 jeg hadde engang så var det en spesiell gummipakning som skulle klemmes ut en gang om våren og smøres inn med litt stoff på en liten tube. Det fungerte mye bedre :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...