Jump to content

KMV 18 fot


laffenxxx

Recommended Posts

Har kjøpt meg båt men kan ikke finne så mye opplysninger om den på nettet. Båten skal være produsert hos KMV og er en 1986 mod. Det sitter en OMC 170 hk i den. Båten skal bare være produsert i 8 eks totalt. Er det noen som vet eller har data på denne båten ??

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

tror det er laget mer enn 8 eksemparer av denne...og den er nok nyere enn 1986...

 

Men hvilken båt er det? Den ser ikke veldig KMV aktig ut, og ihvertfall ikke With aktig.

Synes den ligner på en Nidelv 18....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

joda, det er en KMV 18...kan with og kmv ganske godt...

Men jeg finner den ikke i oversikten hos www.boat.no, hverken for KMV ellerWith.

 

 

Disse oversiktene pleier ellers å være ganske komplette. Kan det være fra Canada produksjonen?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Har sett mere på båten i dag og som nevnt over så er ruter og listverk rundt rutene produsert i Canada. Det står også et merke inne i den med en advarsel .... den er rettet mot et regelverk fra Canada etter det jeg kan skjønne. Så teorien om Canada produksjon kan stemme.

Jeg har kjøpt båten som rep.objekt ettersom den er noe slitt.

Jeg kan ikke finne noe typeskilt på den . Båten er ikke opplakkert og merker på siden ser ut til å være originale og har flg. skrift : KMV BOATS.

Link to post
Share on other sites

KMV lagde vel endel på 70-tallet som ikke lignet særlig på Dromedille båtene de konstentrerte seg om på 80-tallet.

 

Og oversikten på Boat.no er nok ikke 100% komplett, det skal vel godt gjøres med alt som har skjedd i norsk båtbransje

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det er ikke snakk om KMW da? Dette er et merke som produseres i Canada, og som ikke har noe med KMV(Kristiansand mekaniske verksted) å gjøre. Så selv på en 18 fots KMW for 3 år siden, lignet veldig på denne.

 

Eller så har jo som nevnt dromedille båtene vært produsert i Canada en stund. Ble faktisk kontaktet av en canadier her for en stund tilbake, som hadde maken til båten min (kmv200dc) Han fortalte at det gikk mange av disse på sjøene der borte. De fleste var imidlertid med hekkaggregat.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...