Jump to content

Propell høyre eller venstre gange


roy_n

Recommended Posts

Hei

 

Bruk det du vet at om en høyregående propell vil gjøre det vanskelig å styre båten mot styrbord når du går fremover og vanskelig å styre mot styrbord når du bakker. (Dette gjelder selvfølgelig fastpropell og ikke vridbar. ) Det siste er mest tydelig. Hvis du bakker, har roret nogenlunde nøytralt, og båten drar mot babord, så har du høyregående propell. Den er riktignok venstregående når du bakker, men høyregående når du går fremover.

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Takker for svar: Jeg får kjøre motoren på starter i gear å se hvilken rettning akselflensen går.Har ikke montert motoren i båten enda.Skal bytte motor i høst samt lage ny innredning.Jeg tenkte jeg fikk finne ut av dette med proppel slik at jeg eventuelt kunne få tak på brukt trenger aksel ,klemmflens,hylserør,stevnlager og proppel dette skall brukes i en Grimsøy 21.

 

 

roy_n :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...