Jump to content

ILAS winsj - fjernkontroll, batteribytte


mao

Recommended Posts

Byttet batteri i fjernkontrollen til min vinsj. Nå funker den ikke lenger. Lyset er ikke konstant lenger, det blinker som om den ikke har kontakt med mottager. (byttet pga av vinsj funket kun 5 sek. av gangen)

 

I bruksanvisningen står det ikke noe om dette. Andre fabrikat har rutiner for å registrere kontrollen på mottager. Har ikke funnet noe om dette på ILAS sine og får ikke tak i folk der heller (ferieavvikling kanskje?

 

Fjernkontrollen er av typen med 3 knapper (opp, ned og "on") samt èn lampe.

 

Forslag tas imot med takk!

Link to post
Share on other sites

Kanskje er det slik at fjernkontrollen igjen må stilles inn på samme sendefrekvens om mottakeren, hvis ikke kan det jo hende at en slipper ankeret til naboen.

 

Jeg har tilsvarende fjernkontroll og har et annet problem. Hos meg hender det nå at vinsjen stopper etter et par sekunders aktivering nå jeg bruker fjernkontrollen. Er dette et tegn på at batteriet snart bør skiftes?

 

ktpriv

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Byttet batteri i fjernkontrollen til min vinsj. Nå funker den ikke lenger. Lyset er ikke konstant lenger, det blinker som om den ikke har kontakt med mottager. (byttet pga av vinsj funket kun 5 sek. av gangen)

 

Fjernkontrollen er av typen med 3 knapper (opp, ned og "on") samt èn lampe.

 

Forslag tas imot med takk!

Jeg har byttet batteri på min uten noen problemer.

 

Kanskje er det slik at fjernkontrollen igjen må stilles inn på samme sendefrekvens om mottakeren, hvis ikke kan det jo hende at en slipper ankeret til naboen.

 

ktpriv

Jeg gjorde ingenting i forhold til sendefrekvens, men jeg vet at ILAS har hatt problemer med mange av sine fjernkontroller - i en periode ifjor fikk en jo ikke fjernkontroll fra ILAS.

Redigert av boolle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeld. Begynner å lukte ny fj.kontroll synes jeg...

 

Jeg har tilsvarende fjernkontroll og har et annet problem. Hos meg hender det nå at vinsjen stopper etter et par sekunders aktivering nå jeg bruker fjernkontrollen. Er dette et tegn på at batteriet snart bør skiftes?

Det var akkurat derfor jeg byttet batteri. Den oppførte seg likedan.

Når jeg byttet batteri var jeg lynkjapp, max to sek. uten strøm slik som mye annet med innebygget minne. Det hjalp så lite :-(

 

i følge Ilas sine hjemmesider under manualer står det at man skal holde on-knappen nede 5 sek for å få aktivisert fjernkontrollen.

Det har jeg forsøkt. Når den funket holdt det med å holde den inne i ett par sek. siden slo den seg av etter en tid som inaktiv.

Link to post
Share on other sites

Har også samme problem for tiden. Fjernkontrollen virker greit de første 10 sek. men virker deretter bare noen sekunder om gangen. Regner det som opplagt at den er klar for batteriskifte.

 

Dette med å utløse naboens vinsj har jeg også erfaring med. I fjor oppdaget jeg flere ganger at ankeret var utløst mens båten lå i havna. Fant aldri noen annen forklaring på det en at det må være utstyr eller annen fjernkontroll som har utløst den.

Link to post
Share on other sites

Laget en tilsvarende tråd for noen dager siden..

 

Jeg fikk tilsendt fjernkontroll fra ILAS is 2005 og den virket bra helt til i år. Regnet da med at det bare var batteriet som var gåent, men også etter batteribytte sliter jeg med samme feilsymptom.

 

I tillegg synes jeg fjernkontrollen bar preg av å være simpelt bygget, ikke en gang merket + eller - i batteri holderen.

Mitt problem nå: når jeg skal ha vinsjen til å trekke inn virker den bare et sekund om gangen.

 

Har sendt epost til ILAS, men det er visstnok bare en mann på jobb der inne nå i ferien.

 

Petter-B på vei til Dalslandskanalen.....

Redigert av Petter-B (see edit history)

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...