Jump to content

Bowman eksosmanifoil - trenger ny


Kjell E

Recommended Posts

G`aften, godtfolk.

 

Fikk nettopp telefon fra LK6647, han har fått lekkasje på sin vannavkjølte Bowman eksosmanifoil til en 6 syl. Ford 2715E.

 

Manifoilen er saltvannsavkjølt, og han fikk dette kjølevannet inn i eksosen. Han har nå demontert manifoilen, etter sigende ett h... arbeid.

 

Så nå spør han om hjelp, noen som vet hvor han kan få tak i ny manifoil, evt. tips om noen som kan reparere det? Han holder til i Bergensområdet.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Å reparere på disse er som oftest bare et lappverk og hullene forflytter seg.....

Å kjøpe en ny er heller ikke så billig, men i mange tilfeller eneste utvei hvis da ikke det sitter en her med en motor som er kaputt...... Deler, kanskje?

Ellers ville jeg prøvd Runar Svendsen (Euromarine)i Stavanger han har mye til Ford og dette har han som oftest på lager, spesielt siden det er Bowman.

Prøv der.... Mob 92449483. Han pleier å ha åpent om lørdagene og......

Link to post
Share on other sites

Da skal jeg hilse og si takk fra en skøyteeier som har funnet hvilepulsen igjen, han er nå den lykkelige eier av en flett ny manifold.

 

KDT var stengt i dag, men tipset fra Gudrun slo til i fullt monn - de hadde på lager.

 

Takk for hjelpen, begge to! :cheers:

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Det var flott at du ble hjulpen!

Har merket meg at han har en god del slike deler på lager, mens andre må bestille. Nå midt i ferien kan dette ofte være for seint.......

Hvis jeg ikke surrer for mye jobbet innehaveren i sin tid hos Joros, som i mange år importe massevis med Bowman utstyr......Spesielt Ford har han ekstra god "peiling" på.

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Å reparere på disse er som oftest bare et lappverk og hullene forflytter seg.....

Å kjøpe en ny er heller ikke så billig, men i mange tilfeller eneste utvei hvis da ikke det sitter en her med en motor som er kaputt...... Deler, kanskje?

Ellers ville jeg prøvd Runar Svendsen (Euromarine)i Stavanger han har mye til Ford og dette har han som oftest på lager, spesielt siden det er Bowman.

Prøv der.... Mob 92449483. Han pleier å ha åpent om lørdagene og......

Sier mange takk til LA3939 som la inn innlegg her på BP for meg siden jeg ikke har internett på hytta og til Gudrun som tipset meg om Svendsen i Stavanger. Eksosmanifoilen ble levert på døren i dag. Har ikke sjekket enda, men håper den passer. Igjen; takk til LA3939 og Gudrun. Dette er BP på sitt beste ! :cheers::sailing:

 

Her er forresten den gamle manifoilen. Når jeg fylte kokende vann på toppen rant det altså vann ut innvendig og ut. Tror bruddet ligger rundt midt på....

 

Bilde

Redigert av LK6647 (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...