M/B Shanty Startet 30.Juli.2006 Del på Facebook Startet 30.Juli.2006 Den idioten som er gift med kona mi har klart sjakktrekket å sette fra seg en kanne med hydraulisk olje på det ubehandlede merbau dekket, resultat: oljekanne veltet, kraftig missfarging i treet. noen råd om hva som kan trekke oljen ut fra treet? eller bør jeg likegodt skifte bordet som har missfargingen?? Affe Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
oaasheim Svart 30.Juli.2006 Del på Facebook Svart 30.Juli.2006 er du heldig kan fettfjernande såper som feks zalo fungere... du kan og prøve deg fram med kraftvask, aceton, white sprit visst du tør å "gamble" litt med treverket... Kan vera diverse kjemikaliar som aceton er for sterkt.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2006 Del på Facebook Svart 30.Juli.2006 White spirit inneholder olje, så det ville jeg ikke valgt. Rødsprit kanskje om ikke annet hjelper. Hadde kanskje prøvd med en sikling også for å se hvor langt ned oljen har trekt. Lykke til med de familiære forhold. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 30.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2006 (redigert) White spirit inneholder olje, så det ville jeg ikke valgt. Rødsprit kanskje om ikke annet hjelper. Hadde kanskje prøvd med en sikling også for å se hvor langt ned oljen har trekt. Lykke til med de familiære forhold. Har prøvd med rødsprit og Ferro-bet rustvask uten hell. har orså pusset ned 1 mm, uten hell.... kansje sikling er løsningen, får kjøpe meg en sikle høvel og prøve. (ps. ang. familiære forhold, når jeg skriver at idioten som er gift med kona mi har ødelagt det kan jeg jo være så heldig at noen tror at det ikke er meg ikke si det til noen! ) Affe Redigert 30.Juli.2006 av Affe (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Ben Svart 31.Juli.2006 Del på Facebook Svart 31.Juli.2006 Prøv en mix med Zalo, Whitespirit og litt vann(flyvask også kalt Olsen). Gni inn med en fin skurepad, la virke i 5 - 10 min. Tørk av med klut som du stadig vrir opp i rent vann, eller bruk høytrykkspyler, hvis treet tåler denslags. Du får neppe fjernet alt, men det blir kanskje til å leve med. Er det forresten mulig å snu "planken"?? Ben Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 9.August.2006 Del på Facebook Svart 9.August.2006 Hei Kom fra ferie i natt og har ikke lest denne før. Hvis du ikke har fått det til ennå, og heller ikke har gitt opp - så vil jeg anbefale damp. Enten slike dampstøvsugere som selges til vanlig husholdning eller fra en annen kilde. Bare bløt resten av treverket først slik at oljen som kommer opp ikke flyter bort og skader flere bord. Et annet alternativ kan være å olje hele dekket. Lykke til Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.