Jump to content

Do i Nidelv 26


Pellegutten

Recommended Posts

Kammeraten til Pellegutten har Nidelv 26. En sabla flott båt. Nidelven har det aller meste som står på ønskelista til Pellegutten og Pellemormor. Men Nidelven har ikke plass til Pellegutten på do. Rygg inn og beina i cabin. Og når du skal vaske deg i ansiktet, så er det ikke plass til det heller.

Pellegutten er stor. 195 cm og 100 kg. Kanskje det er så ekstremt at norske båtbyggere ikke kan ta slike hensyn?

Kammeraten til Pellegutten er ikke så stor. Men så viser det seg at han har akkurat det samme problemet. Så her må noe gjøres.

Dette er det som tilbys av plass i en Nidelv 26 av ikke aller nyeste modell.

 

Bilde

 

Og dette er doen til kammeraten etter ombygging.

 

Bilde

 

Bilde

Så nå kan Pellegutten og Pellemormor gå på do når de er på besøk hos kammeraten. og rykte sier at nå koser kammeraten seg også.

 

(red av Bitteliten - la bildene synlige i innlegget :smiley: )

Link to post
Share on other sites

Kammeraten til Pellegutten har Nidelv 26. En sabla flott båt. Nidelven har det aller meste som står på ønskelista til Pellegutten og Pellemormor. Men Nidelven har ikke plass til Pellegutten på do. Rygg inn og beina i cabin. Og når du skal vaske deg i ansiktet, så er det ikke plass til det heller.

Pellegutten er stor. 195 cm og 100 kg. Kanskje det er så ekstremt at norske båtbyggere ikke kan ta slike hensyn?

Kammeraten til Pellegutten er ikke så stor. Men så viser det seg at han har akkurat det samme problemet. Så her må noe gjøres.

Jeg skjønner problemet. Jeg var selv lykkelig eier av en Nidelv 26 i fem år (fram til i fjor). Til tross for at jeg ikke måler mer enn 1.82 m, hadde knærne nærkontakt med skottet når jeg "satte meg ned for å gjøre mitt fornødne". Jeg tror nok at slike plassproblemer er mer vanlig på eldre båter enn på nye. Nyere varianter av Nidelv 26 (og også Nidelv 25) har merkbart romsligere toalettrom, og i vår nye Nidelv 300 Sport opplever vi nå at vi har "kjempegod" plass.

 

Flott at kameraten til Pellegutten fikk modifisert toalettrommet slik at båtbytte ikke ble nødvendig.

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...