Jump to content

Friluftsområder tilpasset båt rundt Bergen, noen flere?


Avsluttet2

Recommended Posts

Har etterhvert blitt dreven i å bruke dreggen og legge til i uthaver. Skal si det gir båtlivet nye dimensjoner :smiley:

Har funnet noen områder der Friluftsrådet har tilrettelagt for båter ved å sette bolter i fjellet. Ganske praktisk, for da vet en at det er egnede steder med grei dybde.

 

Har besøkt følgende steder:

 

- Skorpo ( lite egnet for småbarn, mye sauelort og enormt med boss)

- Store Børøy ( flott sted med slake svaberg ned i vannet, eneste som manglet var en liten strand for minsten)

- Tyssøy (flott sted, men ofte trangt og fullt med båter)

- Alvøy ( fint sted med rullesteinstrand, er vel ikke plass til så mange båter der skulle jeg tro)

 

Har også vært i Sandholna på aboretet, men ikke med båt. Innbiller meg at det er et sted som er egnet å komme med båt. Så vidt jeg husker er der til og med brygge der, men det blir sikkert fort trangt om plassen????

 

Noen flere uthavner der det er tilrettelagt for båt i området rundt Bergen?

Link to post
Share on other sites

Ja, Kollevågen glemte jeg.

Fin brygge ved grillhuset og mange bolter å fortøye i. Om en fortøyer ved grillhueset er det relativt langt å gå til sandstrendene.

Det er få plasser i nærheten av sandstrendene, men på den ytterste stranden som er utenfor badebøyene er det mulig å "kjøre båten på land".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...