Jump to content

Trøbbel m/GPS-signal i helga (lørdag)


Fantino

Recommended Posts

Er det andre som har hatt problemer med GPS-signalet i helga? På lørdag var kartplotteren helt "tullerusk". Etter resetting av GPS var den OK en liten stund, for så å "miste" alle satellittene igjen. Lurer på om det er antenna som holder på å ta kvelden eller om det er et eller annet generelt fenomen (evt. ifm. krigen i midt-østen?)

Link to post
Share on other sites

I løpet av ferien har jeg ligget mye på svai og har da hatt på tracking på gpsen. Har ikke hatt avvik over hodet. Fra lørdag til søndag lå jeg i Skutebuka i Viksfjord ved Larvik - et sted jeg har ligget flere ganger med svært nøyaktig gps tracking. Fra lørdag ettermiddag til søndag morgen fikk jeg følgende bilde:

Bilde

 

Som det fremgår har jeg flere ganger vært langt fra ankerplassen - faktisk helt oppe på land...

 

Vet ikke hvorfor, men så store unøyaktigheter har jeg ikke registrert tidligere. Hadde ellers ingen spesielle problemer med å motta signaler, og lørdagens tur gjennom Bikkjerenna på Svenner ble tracket på meteren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...