Jump to content

Skagen 50 til bunns


Skipper Worse

Recommended Posts

VG: Cabincruiser sank etter brann

 

Om jeg ikke husker feil, er det bare laget en av denne, og den eies av gutta i Askeladden. En meget stilig dog overpriset båt, som under årets båtmesse i Bergen også var scene for et improvisert strippe-show. Selvsagt etter at Worse hadde gått hjem. :rolleyes:

 

Synd at en så flott båt er gått tapt ... men man får håpe at de lager en til.

 

Omtale også i Nettavisen: Luksusyacht brant og sank. Med bilder. Ja, av båten, ikke av brannen.

 

Og så kom bildene (Nettavisen)

 

Mer fra VG

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg leste om denne i et båtblad i sommerferien, og Askvik&Co har visst agenturet på disse båtene som er bygd i Kroatia tror jeg. Toppfart rundt 25 knop og skulle koste 8 mill. En Windy 52 starter på 7 mill :rolleyes:

Båten var visst så fin at den måtte de bare ha retten til - ser ut til at den brant godt også. Triste greier dette her - og bra at folka klarte seg.

Link to post
Share on other sites

Joda, båten var absolutt fin, den, men den hadde en del merkverdige løsninger på ting hist og her; typiske ting som man dunker skallen eller tærne i eller bare irriterer seg over pga. de er upraktiske. Denne hadde 2X Yanmar 6LYA-STP a 466 ahk og var priset til 9,5 mill. DEN prisen var ALT for høy, sammenliknet med hva man får for pengene andre steder. (Og da tenker jeg IKKE på sportscruisere ... :wink:)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

(Og da tenker jeg IKKE på sportscruisere ... :wink:)

Skipperen tenker sikkert på en skikkelig båt da..... :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tja. En kort liste, noe urettferdig siden det ikke er nye båter, men dog:

 

Cranchi Atlantique 48 (ny)

 

Princess 50 (2003)

 

Princess 20M (1997)

 

Fairline Squadron 50 (1996)

 

 

... men det skal sies, at flyvebrigden på Skagen 50 var aldeles fabelaktig, med heldekkende ståhøyde-kalesje; en hel ekstra etasje. Akkurat i DET departementet var den nesten uslåelig. I alle fall til vestlandsbruk :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg leste i sommer om noen som hadde kjøpt en F36 - som din - i Canada. Så bilde av den båten - den hadde heldekkende kallesje for FB og akterdekk. Så vel ikke akkurat sporty ut (minnet mest om en hestehenger), men praktisk er det nok der hvor det av og til bare er lokale ettermiddagsbygger innimellom regnet.

Link to post
Share on other sites

Hvis det er den "Blue-line" som var omtalt i Båtmagasinet i fjor du tenker på, så møtte jeg ham i Røyksundkanalen i fjor sommer. Grei løsning med Bimini både her og både der, men det var kanskje litt mye av det gode.

 

Men, De vet, å ha kalesje over flyvebrigden betyr jo intet mer eller mindre enn at man har BÅDE lukket båt OG kalesjebåt, hvilket faciliterer en valgmulighet med hensyn til under hvilke atmosfæriske forhold man styrer skuten...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Men, De vet, å ha kalesje over flyvebrigden betyr jo intet mer eller mindre enn at man har BÅDE lukket båt OG kalesjebåt, hvilket faciliterer en valgmulighet med hensyn til under hvilke atmosfæriske forhold man styrer skuten...

Også er det jo alltid vindstille når man legger til eller går fra - så da er jo ikke vindfang noe problem heller :lol:

 

For min del sluttet jeg med Kinderegg for noen år siden

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...