Jump to content

Bytte fra GM 350 bensin til GM 6.2 diesel, hva med drev

Fjord24

Recommended Posts

Prisen på eksosmanifoiler er veldig varierende...Det er en privatmann i Stavanger som lager de for 6-7000 pr stk.Da er de rustfrie og syrefast stål, Han tror jeg har en annonse inne på Finn.no . US Autopart selger de for en 4-5000 pr stk ,men da er de støypte. Personlig skal jeg kjøpe de i fra Florida Det er ett firma som heter marineparts.com de selger de 260 dollar pr.stk. Men tror prisen er uten risere, Har sendt mail til de men ikke fått svar ennå. :sleep:

Stolt eier av båtførerbevis

Har ikke drev,er den lykkelige eier av Castoldi vannjet, med det som det medfører av ekstra kostnader for å få 6.2 og gear til å passe sammen..

Part no: CHD-1-82 du får frem to manifoiler ved dette nummeret, høyre og venstre side.

Disse er til Detroit Diesel sin 6.2 men det er samme motoren er jeg blitt fortalt.

Ellers er det Bowman varmevekser og oljekjøler som utgjør mitt mariniseringskit.

Stolt eier av båtførerbevis

Har et OMC 800 drev med 1,41 utveksling så må nok bytte drev. Men skal ikke en diesel ha større utveksling enn en bensin, så er ikke 2.00:1 bedre enn 1.61:1?

Fant alu eksos manifold og rustfri riser hos Performance Product Technologies (noe dyrt)

Manifold - Exhaust, Aluminum, MarineDiesel,for the GM 6.2L and 6.5L diesel engines

www.perfprotech.com/store2/ProductDetails.aspx?productID=1958

Riser - Exhaust, Stainless Steel, MarineDiesel,for the GM 6.2L and 6.5L diesel engines

www.perfprotech.com/store2/ProductDetails.aspx?productID=1961

Penisular har komplett pakke for marinisering. Flere her som har den pakken. Prøvd http://www.wic.no eller DP service Haugesund. Tror komplett pakke ligger på rundt 50.000 nytt.

Skulle kjøpe orginale manifoiler fra Penisular, men trengte da full pakke på eksos-siden mtp manifoiler, riser, bend, vannpumpe-sett pga at manifoilene er aluminium, og kjører ferskvann ettersom jeg forstod... Valgte derfor å få laget noen i syrefast for meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...