bjaas Startet 1.August.2006 Del på Facebook Startet 1.August.2006 En stund siden dette temaet var oppe har jeg sett. Men jeg har et litt annet spørsmål enn de vanlige om mengden sprengstoff ombord: Når skal jeg bruke de grønne nødrakettene? - Røde betyr at jeg er i nød og trenger hjelp. - Hvite betyr at vi er i fare for å kollidere. (En utfordring for 3-etasjes 40-knopere i Blindleia!) - Grønne betyr nyttårsaften på Flekkerøya??? Noen som har et bedre og kanskje autoritativt svar på bruken av grønne nødraketter? Bjaas Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Nautilus Svart 1.August.2006 Del på Facebook Svart 1.August.2006 Bruk de grønne om du ikke har flere røde igjen? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 1.August.2006 Del på Facebook Svart 1.August.2006 Som i trafikken. "Kjør, Alt klart!" Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2006 Del på Facebook Svart 1.August.2006 Affe- er det seriøst ment - du vet at det betyr det? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 1.August.2006 Del på Facebook Svart 1.August.2006 Jeg fikk prøve nødraketter på overlevelseskurs, og de var grønne. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 "Røde patroner er et nødsignal der indikerer at man har brug for hjælp hurtigst muligt. Hvide og grønne patroner er opmærksomhedssignaler der signallerer at man ønsker at gøre opmærksom på sig selv og sin tilstedeværelse. Evt. ved kollisionsfare eller andre situiationer hvor en markering er nødvendig. " Sjå http://www.unisafe.dk/default.asp?mode=cms...3&page2=876 eller http://www.codan.dk/web/download/signal.pdf Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 2.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2006 "Evt. ved kollisionsfare eller andre situiationer hvor en markering er nødvendig. "Kanskje en måte å fortelle at det er grønnskollinger på sjøen? Sånne med to meters hekkbølger og IQ på høyde med skatteprosenten sin? - På sjøen på Sørlandet er ikke "ØSTLENDING!" noe som henspeiler på geografisk tilhørighet, men et utsagn om en annens mentale tilstand. Kanskje grønne nødraketter kunne brukes som fast varsel mot sånne? Bjaas (Med østlandsk talefeil på Palmekysten.) Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Mouche Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 Og jeg som alltid har hørt at hvis man har en venn på sørlandet så har man en venn for livet, mens hvis man har en fiende så vet man det ikke! Din uvanlige direkte tale, til sørlending å være, får meg til å lure på om du er en konvertert nordlending? ps jeg er gift med en ekte sørlending! ds Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SveinHa Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 Ble en gang fortalt at du kunne bruke grønne og røde raketter for å vise andre fartøyer hvor de hhv. skal og ikke skal gå f.eks. om du står på grunn og hjelpende faryøy nærmer seg. Vet ikke helt hvor riktig dette er men om en ikke kan kommunisere på andre måter vil det kanskje virke... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
bjaas Svart 2.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2006 Din uvanlige direkte tale, til sørlending å være, får meg til å lure på om du er en konvertert nordlending? ps jeg er gift med en ekte sørlending! ds Nja, jeg får vel røpe at jeg er Bøler-gutt som har stikki av med ei sørlandsk blondine. Hu er oppvokst på Møvig, så vi har fløtta hjem til familien og vennene etter at hu har vært tredve år på østlandet. Det er riktig at vi har venner for livet her nede, ikke minst båtgjengen som nyter Lyngholmen sammen etter 16. juli (fuglereservat). Men du får nok høre om du får deg uvenner her nede; gjør du det grundig hører du fra advokaten til uvennene. Slår du ordentlig til får du høre det fra Holmer Altfor Hoven i Fædrelandsvennen. Noen har foreslått at grønne nødraketter kan brukes til å si at faren er over. Kanskje de kan brukes til å be om forsoning med gamle uvenner også? Bjaas Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Mouche Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 Nja, jeg får vel røpe at jeg er Bøler-gutt som har stikki av med ei sørlandsk blondine. Hu er oppvokst på Møvig, så vi har fløtta hjem til familien og vennene etter at hu har vært tredve år på østlandet. Ser man det! Jeg har også nevnt frempå at jeg kunne tenke meg å flytte til Sørlandet (Lillesand eller deromkring) og reaksjonen på det fra fruen er at hun vil komme på besøk om sommeren! Hva skal man si til sånt? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 Hva skal man si til sånt? Enten Ja eller Nei. Så får man ta konsekvensen av valgene sine. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 Enten Ja eller Nei. Så får man ta konsekvensen av valgene sine. Kone eller Sørlandet? Jeg har vel endt opp med kone og hyppige besøk til Sørlandet. Et både og, eller et slags kinderegg for voksne! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bjaas Svart 2.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2006 Kone eller Sørlandet? Jeg har vel endt opp med kone og hyppige besøk til Sørlandet. Et både og, eller et slags kinderegg for voksne! Alternativet:Kone + svigerfamilie av det gode slaget, en stor venneflokk, god jobb for oss begge, laaaang sommer og høst og vinter og vår på Sørlandet, og ti minutters spasertur hjemmefra til båtplassen. Send opp et grønt bluss når det løsner! Bjaas Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.