Jump to content

bygge om fra bensin til diesel


dunk

Recommended Posts

hvordan er det å bygge om fra bensin til dieslmotor i en scand 26. med BMW 165 hk.bensin. BMW MK1 drev og passer da til motoren som er en BMW B 190.

 

må der lages nye fester og hvordan gjør man det ?

Generelt så må du til med nye fester .... og husk at en dieselmotor har høyere dreiemoment enn en bensin, samt lavere turtall, så gir reduksjon må muligens endres.

 

Hvordan det gjøres bør andre svare på..

 

Ting å huske på er at en diesel motor vanligvis trenger mer strøm for start motoren, så strømopplegget til motorrom bør endres. Samt at en dieselmotor har også behov for å returnere diesel til tanken, slik at du må legge opp returslanger fra maskinrom til tanken(e) ... god opprensking i tanken(e) er en selvfølge, og du må muligens skifte ut drivstofftilførselen.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Er budsjettet ditt lavt, ville jeg absolutt satset på en BMW 165 eller 180 hester med originalt drev. Billig og enkelt, ettersom hullet til BMW drevet er større enn "alle" andre. Skal du over til f.eks. Volvo eller Mercruiser, må hullet i akterenden støpes igjen og nytt hull tas ut. Mye arbeid.

 

BMW diesel motorene har et ufortjent dårlig rykte, og er helt OK hvis de er godt vedlikeholdt. Drevene er forsåvidt også OK, men ukurante.

 

Hvis du absolutt vil bort fra BMW, må du nok regne med betydelig større investering, og mer arbeid.

Redigert av Edmund (see edit history)

Edmund.Larsen, Hardanger.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...