Jump to content

Småtitter litt på ny båt.

Goddis77

Recommended Posts

Hmmm...umbrakoskrue bare altså. Høres ikke så vanskelig ut dette her. Trodde der var flere ting som holdt dette slik at propellen ikke skal kunne dette ut under kjøring... Ikke så lett å komme til der jeg ligger nå, men skal se hva jeg gjør i morgen. Venter til Mandag før vi reiser tror jeg.

Litt mekking og rydding som gjenstår.

red -> trykkleif

Redigert av outbreak (see edit history)

Hmmm...umbrakoskrue bare altså. Høres ikke så vanskelig ut dette her. Trodde der var flere ting som holdt dette slik at propellen ikke skal kunne dette ut under kjøring... Ikke så lett å komme til der jeg ligger nå, men skal se hva jeg gjør i morgen. Venter til Mandag før vi reiser tror jeg.

Litt mekking og rydding som gjenstår.

red -> trykkleif

Hvis du ikke har lagt på nytt fett på akselen siden du kjøpe båten så er det mulig at du sliter litt med og få av proppelen :nonod: men når den først er av så er resten en lek :flag:

Sjekket alt av gamle kvitteringer som fulgte med båten. Fant da ut at VP280 drevet ble levert med motoren (GM 6,2L Diesel) som stod i når jeg kjøpte den. Der ble da levert med ny propell.

Den skal derfor være balangsert opp mot GM motoren. Men den kan jo være for liten for det... ikke sant?

Dette var i 1998.

Redigert av outbreak (see edit history)

Jeg tror ikke båten er konstuert for og plane noe som du selv også beskiver med att den blir urolig når den går for fult .

Jeg har i sommer tilbrakt litt tid i båter som halplaner. og nå disse passerer 20 knop så oppfører de seg som din båt .

Hva med en USA båt til 300 000.- ++ da får du mye plass også er de kostruert til og plane.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...