Jump to content

Hvor får man små teakbord.

topa

Recommended Posts

Ombord i min båt var det medfølgende bordet alt for stort, løsningen min ble å lage et lite bord. Fant ingen med rette mål.

Bilde

Lagde bordet selv, x-finer, deretter teak limt og natet med epoxy, oljet med Owatrol D1. Det ble ganske bra. Bordet kan slås inn bak fører-stolen slik at det er ute av syne.

Søkte en masse på nettet, fant ingen bord med de målene jeg ønsket.

Nordstar

For customarbeider er kanskje Brødrene Rønning de rette karene. De er spesialister på båtinnredninger.

Jeg har bare vært kunde der i forbindelse med noen teakbiter jeg skulle ha frest til, men la merke til at de hadde en del replikering/restaurening av diverse båtinredninger på gang og antar at det er kakebit for dem å lage et fint bord.

Brødrene Rønning Snekkerverksted ANS

Postadresse: Torstadbakken 4

1395 Hvalstad

Telefon: 66980788

Telefaks: 66848360

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Hej Bitteliten o Lasse!

det er nog ett Lagun-bord som din far har Bitteliten

BildeBilde

kan kjöpes på dom fleste båtutstyrbutikker

Hjertman har det bla

man kan oxo kjöpe endast stativet o extra festplater om man vill flytte det.

Hjertmans säljer även hopfällbare bordsplater i teak, kjöpte ett sådant själv i våras som jag monterade på styrpedistalen, det hänger der hele tiden bare o dra opp när man behöver det,

skall se om jag kan ta en bild på det....årets beste båtpryl enl admiralinnen.

S/Y Gunga Din

Takker for tips. Det er noe slikt jeg er ute etter. Eneste jeg ikke liker er at denne braketten festet på cockpitbenken som sikkert er fort gjort å komme borti å få "skrubbsår" når det står på som værst. :smiley: . Hadde tenkt meg noe som kunne fjernes helt, og som var hektet eller klemt fast på løygangen. Går kanskje an å snekre sammen noe smart basert på den braketten?

Bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...