topa Startet 2.August.2006 Del på Facebook Startet 2.August.2006 Ønsker å montere et lite teakbord på veggen som kan slås ned. Er det noen som har en link til dette. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.August.2006 Del på Facebook Svart 2.August.2006 Har et spm i samme gate: Cockpitbordet mitt er stort og nokså upraktisk. Er derfor på jakt etter et nytt bord som er sammenleggbart og enkelt å montere opp/ned. Ser også for meg en fleksibel festeanording som kan monteres på løygangen. Noen som kjenner til leverandører med godt utvalg av slike ting? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2006 Del på Facebook Svart 3.August.2006 Lasse, det finnes en kar på Orust som lager teakdetaljer på mål og han lager for mange av verftene i området. Skal sjekke litt straks og se om jeg finner han på internett. Du skal kanskje nedover til Öppet Varv så da kan du jo slå to fluer i et smekk Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2006 Del på Facebook Svart 3.August.2006 Tok ikke lang tid å finne han Ingemar Martinssons båtbyggeri Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 3.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2006 Her var det eksempel på bare et bord, skulle gjerne hatt bilder av flere varianter. Det må da finnes produenter i norge på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2006 Del på Facebook Svart 3.August.2006 Det må da finnes produenter i norge på dette.ser du etter standard bord tror jeg nok at Kina er stedet å finne produsenter. Sitér dette innlegget Link to post
estark Svart 3.August.2006 Del på Facebook Svart 3.August.2006 Ombord i min båt var det medfølgende bordet alt for stort, løsningen min ble å lage et lite bord. Fant ingen med rette mål. Lagde bordet selv, x-finer, deretter teak limt og natet med epoxy, oljet med Owatrol D1. Det ble ganske bra. Bordet kan slås inn bak fører-stolen slik at det er ute av syne. Søkte en masse på nettet, fant ingen bord med de målene jeg ønsket. Nordstar Sitér dette innlegget Link to post
Grunna Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 For customarbeider er kanskje Brødrene Rønning de rette karene. De er spesialister på båtinnredninger. Jeg har bare vært kunde der i forbindelse med noen teakbiter jeg skulle ha frest til, men la merke til at de hadde en del replikering/restaurening av diverse båtinredninger på gang og antar at det er kakebit for dem å lage et fint bord. Brødrene Rønning Snekkerverksted ANS Postadresse: Torstadbakken 4 1395 Hvalstad Telefon: 66980788 Telefaks: 66848360 Sitér dette innlegget Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb Link to post
bliss X Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 En ting er selve bordet, men jeg er også på jakt etter å finne smarte festanordninger/løsninger. Må nesten starte der, dvs først finne en god løsning på selve festet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Kanskje et tips her om Andreas kan oversette Skoletysken ble hostet frem - fantastisk mye fint på denne tyske siden. Se på dette beslaget Lasse Kan ligne på noe jeg har sett i andre HR'er Og bordet kan du kanskje få lagd her Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 4.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2006 takk Grunna, passer meg bra,bor i Asker. Lasse ,sjekk om www.maritim.no Art.nummer: 3351-00, bordbrakett kan passe. Denne er ok for meg til et lite bord. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Hej Bitteliten o Lasse! det er nog ett Lagun-bord som din far har Bitteliten kan kjöpes på dom fleste båtutstyrbutikker Hjertman har det bla man kan oxo kjöpe endast stativet o extra festplater om man vill flytte det. Hjertmans säljer även hopfällbare bordsplater i teak, kjöpte ett sådant själv i våras som jag monterade på styrpedistalen, det hänger der hele tiden bare o dra opp när man behöver det, skall se om jag kan ta en bild på det....årets beste båtpryl enl admiralinnen. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Jepp Gunga - ser ut som det ja - dvs festet. bordet er vel anelsen mer elegant - det på bildet ser ut som om det kommer fr en Uttern D55 og ved å google på Lagun bord kom jeg til Baatplassen.no og der fant jeg dette i denne tråden og produsenten tror jeg er her Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Hade ett sådant själv i min gamle Joda 24 med festeplate både nere i "salongen" o i "sittbrunn" (heter sikkert ikke sittbrunn i en snekke ) men stativet var jättebra höj o senkbart o svingbart. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 4.August.2006 Del på Facebook Svart 4.August.2006 Takker for tips. Det er noe slikt jeg er ute etter. Eneste jeg ikke liker er at denne braketten festet på cockpitbenken som sikkert er fort gjort å komme borti å få "skrubbsår" når det står på som værst. . Hadde tenkt meg noe som kunne fjernes helt, og som var hektet eller klemt fast på løygangen. Går kanskje an å snekre sammen noe smart basert på den braketten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.