Pjolter Startet 23.September.2003 Del på Facebook Startet 23.September.2003 Banna. i "#¤%&//(()=)=??"/"¤E!##"%#.. DEt snør............................................... Er det mulig,,,.. jeg som sitter minst i en mnd til på flybrigden min å kose meg i solen,,,, hmm Jaja,,, *finner frem varmedressen igjen*.... Syntes det var litt vel tidlig... Sorry,, måtte bare få det ut,, Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
sumo Svart 24.September.2003 Del på Facebook Svart 24.September.2003 Du har min fulle sympati. Men lyspunktet må være at vi snart kan begynne å skrive ønskeliste over båtutstyr vi ønsker oss til jul Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 24.September.2003 Del på Facebook Svart 24.September.2003 Tatt i betraktning at tidspunktet enda ikke har intruffet, er det jo en skjeldenhet Pjolter. Men vi vil jo se det i dag klokken 1143 om du får rett. Hjemme hos meg viste termometeret 1,3 grader klokken 0530 i dag. Ikke noe særlig. Men vi må vel ta konsekvensene av at vi bor i Norge, og heller kle på oss litt mere. I dag skal jeg dra med en kamerat fra Oslo til Sandefjord med hans Sealine360. Det spørs hvor mye det blir å sitte på flybridgen. Kommer sola, kan det vel kanskje gå an. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Pjolter Svart 24.September.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2003 Tatt i betraktning at tidspunktet enda ikke har intruffet, er det jo en skjeldenhet Pjolter. Men vi vil jo se det i dag klokken 1143 om du får rett. Hjemme hos meg viste termometeret 1,3 grader klokken 0530 i dag. Ikke noe særlig. Men vi må vel ta konsekvensene av at vi bor i Norge, og heller kle på oss litt mere. I dag skal jeg dra med en kamerat fra Oslo til Sandefjord med hans Sealine360. Det spørs hvor mye det blir å sitte på flybridgen. Kommer sola, kan det vel kanskje gå an. He he Pirus. ok. så kanskje klokken min gikk litt for fort, men det snødde masse i hele natt. Var heldigvis nesten smeltet bort før jeg kjørte på jobb i morges ( morges og morges fru blom.. kom meg ikke avgårde før 0950) har en 3 dagers tur helt alene i båten som jeg tenkte å ta nå ganske snart, hadde håpet på litt varmere vær.. men har jo snøskrape og varmeappart ombord så det går vel uansett. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Batdilla Svart 24.September.2003 Del på Facebook Svart 24.September.2003 ...men har jo snøskrape og varmeappart ombord så det går vel uansett.Snø? Ikke noe problem. Dette er det du trenger: 1 fl solfaktor - denne setter du ved siden av deg på fly'n for å få rette stemingen. 1 stk inverter 12V->220V - denne trenger du til neste punkt. 1 stk høyfjellssol/ansiktssol alá minisolarium - denne plugges til inverteren. 1 stk slange - denne kobles til varmeapparat og trekkes opp til fly'n for å få rette følelsen av en varm og fin fønvind som stryker over fly. 1 stk ankerdram - type stor. 1 stk mobiltelefon, type avslått. Og vips - så er det bare å sette seg ned og nyte sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.September.2003 Del på Facebook Svart 24.September.2003 Jeg føler med dere nå som kong vinter melder sin annmarsj. Her hos meg er det nok en stund til snøen kommer. Akkurat nå, klokken 12.00 lokal tid (11.00 i Norge) så er det 38°C ute og so. Prognosen sier 26°C som laveste nattetemperatur. Det ser ikke så galt fremover heller. Sjøtemperaturen har vel sunket til mellom 30 og 35 grader osgå, slik at man kan få litt avkjøling også... http://no.weather.yahoo.com/QAXX/QAXX0001/index_c.html Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Pjolter Svart 24.September.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2003 Prognosen sier 26°C som laveste nattetemperatur. Det ser ikke så galt fremover heller. Sjøtemperaturen har vel sunket til mellom 30 og 35 grader osgå, slik at man kan få litt avkjøling også Phø *mumle.. Prognose bla bla bla... 30 gra der bla bla.. phø og dobbeltphø.. Baatdilla: 1 fl solfaktor - denne setter du ved siden av deg på fly'n for å få rette stemingen. 1 stk inverter 12V->220V - denne trenger du til neste punkt. 1 stk høyfjellssol/ansiktssol alá minisolarium - denne plugges til inverteren. 1 stk slange - denne kobles til varmeapparat og trekkes opp til fly'n for å få rette følelsen av en varm og fin fønvind som stryker over fly. 1 stk ankerdram - type stor. 1 stk mobiltelefon, type avslått. Glimrende oppskrift.. skal virkeligen teste denne oppskriften... takk for oppmuntringen Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 24.September.2003 Del på Facebook Svart 24.September.2003 Pjolter, fortvil ikke. Vinteren er en kjempetid å ha båt på. Du har jo lukket båt så mulighetene for flotte dager ligger der Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.