Jump to content

Selva D 6.1 m/100hk 4-takt Selvamotor?


GP - Rune

Recommended Posts

Vet ikke hvordan Selvas 4-taktere er, eller om de har basis i eldre Yamahamotorer.

 

En kamerat av meg hadde i fjor en RIB med 2 stk Selva 80 hk 2-T. Han hadde ikke annet enn problemer med disse motorene hele sessongen. I tillegg til at de gikk som et steinsmurt treskesverk alá en Evinrude fra 70 tallet, brukte de uhorvelige menger drivstoff og olje og greide ikke og dytte RIB'en hans på 17-18 fot fortere enn 35 knop.

De stoppet rett som det var og er tungstartede. I løpet av fjordåret skjedde bl.a dette: 2 stk defekte startere, en defekt coil, choke som virket av og til, samt dårlig lading. Nye plugger trengte de rett som det var også. Det værste var at forhandler mente at ''slik var det bare'' ref. forbruk, rakling og tilfeldige stopp.

 

Er du ute etter Yamahakvalitet, anbefaler jeg Yamaha. Med erfaringer som kameraten min hadde i fjor, skal det mye til før jeg hadde kjøpt, eller anbefalt andre å kjøpe Selva.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...