Jump to content

Kommer man til med båt på "Båter i Sjøen" 7-10sept


maanestraale

Recommended Posts

Hei, ja her sitter jeg på jobb og sliter mens alle dere andre svetter rundt i båtene deres i bare ekkelt solskinn, tyller i dere kvalmt og kaldt øl, bader i varmt vann osv.... ja det føles/trøstes slik for meg som sitter på jobb :lol::wink:

 

Spøk til side, ja når jeg først sitter her så blir det litt planlegging av "høstens" turer. Vi har tenkt oss på "Båter i Sjøen" i Sandvika i sept.

Jeg har aldri vært der før og lurer på om vi kommer til med båt der? Finnes det noe gjesteplasser som er tilgjengelig for gjester under messa?

 

Vi tenkte kanskje å kombinere med en hovedstad tur, det har vi heller aldri gjort før med Månestråle!

(hehe! joa vi ha vært i Oslo men kun med bil :sad: )

Kan man kjøpe/leie seg en plass på Akerbrygge for hele helgen? Slik at hvis man bruker båten til Sandvika på dagen så har man egen plass når man kommer tilbake på ettermiddagen? Eller er det like greit å bare ligge på Akerbrygge (hvis man først får plass) og ta tog eller lignende til Sandvika?

 

Fyr løs med erfaringer og tips til en litt skvetten ikke storbyvandt båtturist :wink:

 

Mvh Månestråle

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Det kommer an på farkosten din.

 

Jeg har seilt til utstillingen minst 2 ganger og lagt til i Sandvikaelva 100m fra inngangen til messa. Men det funker bare dersom du har en slik farkost som min, hvor en kan redusere dypgående til ca 30cm. De siste 10m pleier jeg da ved lavvann å tilbakelegge ved å stake med båtshaken.

 

Utover til utstillingen har jeg også lagt til samme sted bare for å handle litt på Sandvika Storsenter.

 

(Rettet til "Sandvikaelva" og slettet 2 innlegg i henhold til dette prinsippet)

Link to post
Share on other sites

Foreslår at du kontakter Gyssestad Båtforening: 67 54 30 10 / 480 78 550 /

gyssebat@2i.net - kan tenkes at du kan få låne en plass der på den tiden av året. Ellers finnes det som Andreas sier noen plasser i Sandvikselven, kjør i så fall oppover elven, under broen og fortøy med anker akter og baugen inn. I bukta innenfor utstillingsområdet finnes også noen plasser - kjør i så fall inn under broen over motorveien, også der med anker akter og baugen inn. Hvis alt skjærer seg sender du meg en IM så kan vi or'ne noe, enten hos meg eller i en lokal, privat båthavn. Det er forøvrig både synd og skam at Sandvika (som tilsmers har fått bystatus!!!) ikke har fått til noen ordning for besøkende båtfanter!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...