Jump to content

søker tips ang."sluring"av kraftoverf.til prop.MB10a-s


23 fot

Recommended Posts

God kveld....

Er det noen i det fjerne som kan gi meg nyttig råd ang.følgende:Jeg har en 23 fot Fevik med Marner MB10a-s motor som går helt fint untatt kraftoverføringen til prop.Kan kjøre veldig sakte men gir jeg litt mere turtall til prop.så går turtallet i været og ingen ting skjer :crazy: ..............

Har skrutt opp det lille dekslet og justert litte grann den øvre vippearmen som jeg har kommet til,den nedre er det verre med.Slår jeg inn sparken fra nøytral til overføring strammer "clutchen"

seg og vippearmene som presser de to halvrundinge utover sitter i sporet.Nå burde jeg egentlig kunne vri prop. gi litt gas og drar utover fjorden får å nyte været men det fungerer altså ikke.Er det for slakk?Må jeg ta ut motoren og bytte de to "halvrundingene"som presses utover for å ta imot kraften????

Er takknemelig for tips ang. dette....

Med vennlig hilsen,skip ahoi :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen på forumet!

Det du skriver tyder absolutt på for slakk kopling, eller den kan være utslitt.

Så vidt jeg husker fra fjerne tiders snekke-bensiner var det viktig å få strammet begge "armene" likt når koplingen sluret. Kommer ikke den nedre armen opp hvis du tørner motoren en halv omdreining?

Et bilde av koplingen ville ha hjulpet eventuelle rådgivere her!

Lykke til med jobben.

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...