Jump to content

Spesielle båter - blider


bliss X

Recommended Posts

Jeg hadde denne oppe som spørsmål "Hvor er dette" for en tid tilbake. Da var det ingen som viste hvor det var, så jeg kan vel like godt avsløre det.  Denne betongbåten ligger delvis på land ved Bakstein like ved Fevåg på Fosenhalvøya. Den fraktet vist nok grus da den gikk på land for mange år siden. Under nyttårsorkanen for noen år siden flyttet den vist nok litt på seg, men ellers så har den ligget i ro i mange år.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg trodde en brukte gummistøvler når det var vått, ikke tresko!

 

Lars H.

 

Bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

BildeBilde

 

Båten er på hele 5 fot og 4 tommers lengde!

 

*Father's Day*  Captain Hugo Vihlen,  West to East Atlantic crossing from NewFoundland to England in 1993. The epic voyage is well told in the book, "The Stormy Voyage of Father's Day."  

 

 

Bilde

 

Lengden av denne er på hele 3 fot og 11 tommer!

 

*Vera Hugh II*  Captain Tom McNally,  Incomplete East to West Atlantic crossing in the smallest boat yet! Vera Hugh II is  in Palmas, Gran Canaria, having sailed  from Tangiers.  Tom hopes to leave sometime in the summer of 2002 to complete his epic voyage

Link to post
Share on other sites

Hei Per Arve

 

Vi så også denne i sommer. trodde først det var et microfly, helt til den landet rett ved siden av oss, og cruiset inn til Statoil-stasjonen rett utenfor Strømstad, Glante så vi nesten datt i vannet, men det så bar ut også på nært hold, og så ut som en tilleggsats du kan montere på gummibåten. Hadde vært stilig å kunne rigge til en slik, når man skulle på Systembolaget.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Denne her må da sies å kunne være noget spesiell dersom dette faktisk her seriøst ment. Kom over siden i Lindesnes Avis sin nettutgave da de kan melde at denne båten skal besøke Mandal i 2007. Ettersom skute er 1,3 km lang trodde jeg en stund avisen var vel tidelig ute med en ferdiglaget aprilspøk....

 

http://www.freedomship.com/

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Full tank, men dessverre ble det lavvann  :diving

Bilde

Det var nok et desperat forsøk på å få bensin på kaikanten.......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er vannscooteren en Nordnorsk oppfinnelse?

 

Alta Craft Boat:

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...