Jump to content

Da er "gammel" båt solgt å ny kjøpt


joelle

Recommended Posts

Da er min Bavaria 30 Cruiser solgt, å ny båt kjøpt (Bavaria 34 AC).

 

Tok 2,5 timer fra att jeg la ut annonsen på Finn.no, tills jeg hadde kjøper. Etter det gikk telefonen varm med andre som ville kikke / kjøpe båten.

 

Når kjøper kom for att skrive kontrakt på Søndagen hadde jeg en vente liste på 12 personer. Utrolig press. Kan klart spørre meg sjøl i etterkant hvis jeg priset den for lavt, men det er noe jeg alldrig kommer finne ut av. Fikk det jeg satte i annonsen å ska da hva fornøid.

 

Senere samme kvell dro vi opp til Tofte, å kikket på en Bavaria 34 AC med tre luggarer å ble enige.

 

Så på fredag tar kjøper over min "gammle" båt å vi tar over vår nye på Søndag :flag:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt. :flag:

 

Vurderte selv 34 foteren, men endte altså opp med bare 32. Veldig lurt å velge tre-lugars versonen. En fleksibel løsning der du kan bruke en av lugarene som stueplass dersom du trenger dette, men hvor du også har mulighet til å gi ekstra overnattingsrom for et vennepar el.l.

 

Lykke til med den nye båten.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lenge leve 3-fots syndromet :flag:

Gratulerer med ny båt.

 

Bavaria 30 har blitt karakterisert som en stor 30 foter. Hvordan har du opplevd båten med tanke på bokomfort og sjøegenskaper?

 

Opplever du 34 foteren som mye større?

Jeg må si att vi var kjempe fornøide med 30 cruiser, mye plass, en god del utstyr å ett godt pris.

Det var en del løsninger som jeg ikke var fornøid med men som jeg sjøl har modifisert å endret. Ikke noe stort jobb så lenge du klarer å tenke litt sjøl :lol:

 

Min følelse med 34 fotern er att det er mer rymd inne i salongen. Dørra til do på 30 fotern går inover men på 34 går den utover. Dette er definitivt ett stort pluss siden do på 30 cruiser i utgangs læge ikke er det største.

 

videre er det bredere dekk å gå på rundt båten en på 30 crusern.

 

Men kan ikke si annet en att det er litt kjedeligt at skilles fra en båt som vi er fornøide med.

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle

 

Jeg har tenkt litt på deg og denne saken. Ettersom du har gått opp noen fot går jeg ut fra at det gikk bedre etterhvert.

 

Gratulerer med ny båt!

 

Gerhard

Jo da kan lungt si att det har gått bedre :lol:

 

Vi har begge hatt en fantastisk sommer med mye sol å bading. Både elste mann på to år å yngste på 8 uker har kost seg og, men vi har klart merkt på elste att han trenger litt mer utrymme.

Link to post
Share on other sites

Husker onkelen min byttet Lada med Lada i mange år....FLEIP! Grattis!!!

Kom på en lokal kar her som hadde kjørt skoda i alle år, så var det en dag han skulle inn til forhandler på service - etter litt snakk og en god selger ble det til at han byttet inn bilen i ny i stedet, denne også skoda, så da fikk han kjøre bort i banken for å hente papirene på betalingen i den nye bilen sin, så kom han tilbake til selgeren og sa:

-Vet du hva, dette holdt på å gå gale!

-Hva, sa selger, -med ny bil?

-Ja jeg glemte å ta med slepetauet!

 

Den lokale karen sa etterpå at aldri hadde denne selgeren mistet så munn og mæle som da...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...