Jump to content

Tørst man fra Oslo navigerte "litt" feil


joelle

Recommended Posts

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner overskriften din. "Tørst mann fra Oslo..." står det. Er ikke det litt drøyt å skrive, enten det nå skulle være sant eller ikke?

Uansett, i Moss Dagblad står det jo svart på hvitt: "...Det skal ikke være snakk om promille....".

 

Foeslår at du "modererer" overskriften.

 

Ronald

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det burde vell da ha stått sulten man fra Oslo. :rolleyes:

Har ikke sagt noe om promille heller å det er vell ikke det som er den store her. Det som er litt humoristiskt er ju att gå på grunn på det stedet, på vei til Sarpsborg, som alle vet er vellkjent havne by som er vellkjent for alle sine fine restauranger. :lol:

Burde ju tru att det fanns både ett å to andre steder på veien som skulle friste mer. :lol:

Link to post
Share on other sites

Disse trådene minner meg om gamle dager. Man behøver ikke å være amatør for å gå på grunn mellom Fredrikstad og Sarpsborg. I 70-årene en gang var jeg maskinsjef på en båt tilhørende Reksten. Like før vi kom til Sarpsborg med slepebåt foran, sa min motormann (vi sto på brovingen) som hadde vært ombord en tid: "Her borte har denne losen gått på grunn to ganger". Like etter sto vi på samme sted som han hadde loset de to andre skipene til. Losen var tydeligvis godt kjent i Glomma. Det ble nødvendig med bergingsbåt med 6000 HK og pumper for å få oss av grunn. Reparasjonen ble foretatt i en dokk i Aalborg, så den "ferien" var grei. Jeg viser av og til frem mine slides fra den episoden. De "debuterte" i sjøforklaringen som fulgte etter grunnstøtingen. Bergingsbåten dro så kraftig i trossen at den røk. Dobling av trossen medførte at pullerten ble revet ut av dekket. Om losen fikk fortsette å sette opp skip på grunnen sin, vet jeg ikke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...