Jump to content

Lakke plastbåt, fargevalg?


froesak

Recommended Posts

Skal male opp igjen en gammel båt men vil ikke ha den helt kritthvit. hva tror dere blir penest? få blandet i en anelse grå i det hvite eller en anelse beige eller gult. Ønsker att den se hvitaktig ut men ikke kritthvit. Hva blir mest brukt på båt?

 

Denne fargen skal være utv og i bunnen og på sidene innv. ripa og toftene til og sitte på er en veldig lys grønnaktig farge. (det er en 15 fot robåt)

Redigert av froesak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skumhvit er "nesten-hvit", virker hvit ute i dagslys, helt hvit får ofte nesten et svakt blå skjær i seg. Sikkert en butikk i nærheten av deg som selger jotun-produkter. Få et fargekart på Hard Top, der finner du 8096 Skumhvit.

Det brukes også en god del av en farge som heter 8008 (som jeg i farta har glemt navnet på) den er litt gråere, helt lys grå.

 

Dersom dette er en trebåt, kan du få blandet den fargen som du ønsker. Da kan du bare velge uansett farge fra et fargekart + NCS systemet (små fargelapper). De aller fleste fargene kan så blandes i f eks Shipolin.

 

Nordstar.

Redigert av nordstar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei froesak - helt enig. Kritthvit er IKKE pent.

 

Malte selv opp snekka ifjor med Bengalack.

 

Bilde

Fra min hjemmeside: "I mai 2005 får "FLUKT" nymalte skrogsider, med Jotun sin "Siv" på skroget og "Korallrød" snobberand! Pen ble det."

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei froesak!

Har lakkert båten i sommer og ble veldig godt fornøyd. :yesnod:

Fargen heter RAL 9010 og har en del gult i seg. Fargen kan også blandes i bengalakk ble jeg fortalt av min lakkerer.

Fargen er bl.a brukt på noen Skarpnes modeller tidligere og kanskje enda for alt jeg vet.

Lykke til med fargevalget. :crazy:

Arve

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...