froesak Startet 7.August.2006 Del på Facebook Startet 7.August.2006 (redigert) Skal male opp igjen en gammel båt men vil ikke ha den helt kritthvit. hva tror dere blir penest? få blandet i en anelse grå i det hvite eller en anelse beige eller gult. Ønsker att den se hvitaktig ut men ikke kritthvit. Hva blir mest brukt på båt? Denne fargen skal være utv og i bunnen og på sidene innv. ripa og toftene til og sitte på er en veldig lys grønnaktig farge. (det er en 15 fot robåt) Redigert 7.August.2006 av froesak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Taucher Svart 7.August.2006 Del på Facebook Svart 7.August.2006 skumhvit er den mest brukte fargen... Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 7.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2006 Ok skumhvit hva slags farge blir det? gråtone eller? Sitér dette innlegget Link to post
estark Svart 8.August.2006 Del på Facebook Svart 8.August.2006 (redigert) Skumhvit er "nesten-hvit", virker hvit ute i dagslys, helt hvit får ofte nesten et svakt blå skjær i seg. Sikkert en butikk i nærheten av deg som selger jotun-produkter. Få et fargekart på Hard Top, der finner du 8096 Skumhvit. Det brukes også en god del av en farge som heter 8008 (som jeg i farta har glemt navnet på) den er litt gråere, helt lys grå. Dersom dette er en trebåt, kan du få blandet den fargen som du ønsker. Da kan du bare velge uansett farge fra et fargekart + NCS systemet (små fargelapper). De aller fleste fargene kan så blandes i f eks Shipolin. Nordstar. Redigert 8.August.2006 av nordstar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 11.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2006 dette er en glassfiberbåt og jeg har tenkt og bruke bengalakk. har brukt det på en annen båt jeg har og det sitter faktisk veldig bra. blank og fin. Sitér dette innlegget Link to post
ola Svart 11.August.2006 Del på Facebook Svart 11.August.2006 anntikkhvit eller eggeskallfarge : (en varm farge med litt gult i ) :-? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 11.August.2006 Del på Facebook Svart 11.August.2006 Hei froesak - helt enig. Kritthvit er IKKE pent. Malte selv opp snekka ifjor med Bengalack. Fra min hjemmeside: "I mai 2005 får "FLUKT" nymalte skrogsider, med Jotun sin "Siv" på skroget og "Korallrød" snobberand! Pen ble det." Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Arve Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 Hei froesak! Har lakkert båten i sommer og ble veldig godt fornøyd. Fargen heter RAL 9010 og har en del gult i seg. Fargen kan også blandes i bengalakk ble jeg fortalt av min lakkerer. Fargen er bl.a brukt på noen Skarpnes modeller tidligere og kanskje enda for alt jeg vet. Lykke til med fargevalget. Arve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.