Jump to content

Utbedre bunn i gummibåt.


Sofaseileren

Recommended Posts

Har en gummibåt av denne typen, i kraftig neoprentbelagt nylonvev:

Bilde

 

Min fireårige datter, som selvfølgelig alt har lært å tvinne sin far rundt lillefingeren, ønsket å leke sjørøver med den på verandaen, og hennes far, som ante spiren til en maritim interesse, ble blank i øynene, og lot henne leke i vei. Resultatet ble en entusiastisk fireåring, som har vært vill etter alt som har smakt av båtliv i sommer, og en far som ergrer seg over hvorfor han ikke sørget for at alle spikerne var riktig forsenket i verandagulvet. Bunnen er nå nemlig også brukbar som dørslag. Luftkammrene er hele og tette, nylonvevet i bunn er helt, men neoprenbelegget i bunnen er borte mange steder og det kommer vann inn.

Spørsmålet er: Er det mulig å smøre på noe neopren-aktig på bunnen? finnes det et alternativ til lappesaker? (utenom søppelkassa?)

Link to post
Share on other sites

Jeg reparerer regntøy og vår gummibåt med Tec 7 renser/rifter med litt rødsprit og sandpapir. Dette fungerer helt fint for meg og regntøyet til ungene forlenger livet minst et halvt år.

Det er selvfølgelig ikke luft/trykk belastning på de områdene som jeg reparer på gummingsen.

Link to post
Share on other sites

Synes svaret fra Skage var litt morsomt jeg da ( ikke jeg som kaller meg SOFAseileren ) men;

TeC7 er et lim. Nesten som Sikafleks. Hefter bedre, kan brukes på våte overflater.

Mindre allergi og kreftfremkallende.

Kjøpes der du kjøper båt og byggevarer, OBSBygg, Maxbo osv osv.

Anbefales.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Beklager om jeg tråkket deg på terne med min talemåte, skal aldri gjenta seg. Er vel egentlig enklere og ikke svare når noen spør om noe.

Det er klart når følsomheten er så liten blir humoren veldig vanskelig og få frem.

Med ditt svar "Takk for årets mest konstruktive svar skage" så kan vel det neppe tolkes på noen annen måte at du likte (svar formen) svært dårlig, men håper du syntes da at det var kjekt at noen svarte deg.

 

Fortsatt god sommer.

Link to post
Share on other sites

Hei Skage.

Tærne mine har ikke lidd på noen måte. Ingen skade skjedd. De ligger tryggt på sofaputen, og strekker seg.... :wink: Jeg mener også det bør være plass til fleip, og harselas på forumet. Det jeg reagerte på var at du ikke avsluttet med å faktisk fortelle hva TEC 7 var for noe. Jeg tolket svaret ditt i retning: "Dette bør da alle vite, dette gidder jeg ikke svare på engang". Jeg mener båtplassen skal ha høyde for de dumme spørsmålene, og at man kan være ærlige når det er noe man ikke har peiling på.

 

Forøvrig var jo forslaget om å komme seg opp av sofaen godt! :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...