Jump to content

Båtførerbeviset og (de) tyske / fisketuristene?


slettet

Recommended Posts

det tyder vel på at fisketuristene utgjør en faktor for turistnæringen langs kysten.

 

nå er det blitt inført en grense på at de kun kan ta med seg inntil 15 kg fisk ut av landet.

 

hva om det kommer krav til båtførerbevis?

får de ikke leie båter å fiske med da?

og eller - en del bringer jo med seg egen båt på henger - hva med de?

 

og hva med alle som kommer til norsk farvann på egen kjøl - blir alle sjekket?

 

outta curiosity....

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er det vel allerede krav om bårførebevis i Tyskland, så de som eier egen båt i Tyskland må man regne med innehar dette beviset..... Det samme gjelder vel for de som kommer på egen kjøl vil jeg tro..

 

Når det gjelder hva som hender her i kongeriket når/om båtførebeviset kommer er en annen sak, men reglene vil jo gjelde for alle som ferdes i båt uavhenigig av fargen på passet.. Men jeg vil tro at slike små åpne båter som stort sett leies ut til turister vil bli untatt fra kravet om båtførerbevis, hvis ikke så må de vel leie båt med fører, værre er det vel ikke... litt dyrere men det er jo bare penger..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

synes 15 kg er latterlig lite, 100 kg kunne vært greit for en entusiastisk fisketurist. Men at de skal kunne gjøre forretninger ved å dra tonnevis pr. hode ut av landet blir feil. Har hørt rykter om at utenlandske frysebiler kjører rundt å samler opp fisk rundt omkring.

Link to post
Share on other sites

De tyskerne som jeg har vært borte i hadde ikke noen form for båtførerbevis. Ikke at jeg tror at det hadde hjulpet noe særlig med et tysk bevis og ingen erfaring fra norske farvann. Det sikreste er nok at de leier båt m/fører og ikke drar ut på egenhånd. De har ingen peiling på hvor fort været endrer seg her oppe. Samtidig er det jo greit å ha med noen som vet at mærene som ligger ute, ikke er oppsamling av fisk beregnet på stangfiskere... :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...