Jump to content

Sea Ray - Sundancer


SF

Recommended Posts

Hei, er i ferd med å bytte båt, :smiley:..........tror jeg :rolleyes:

Tenker i banene av en Sea Ray Sundancer 250. Vurderer også en størrelse opp eller ned avhengig av pris, årsmodell og motor.

 

Er det noen der ute som kan dele med sin eminente erfaring om disse båtene.

Sea Ray skal være noe av det bedre av Amerikanske båter. Hvilke modeller er å foretrekke og hvorfor. Alle tips mottas med takk.

 

Finnes mye info her men hadde satt pris på litt av deres erfaringer.

 

mvh

Sverre

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg har en sundacer 270. Den er 1998 modell og jeg har kun brukt den ett år. Jeg er veldig godt fornøyd. Nå har jeg selvfølgelig ikke noen andre båter å sammenligne med, men jeg føler jeg har fått mye båt for pengene.

Hadde litt problemer rundt motoren, en 310 HK V8, men det viste seg å være greit å fikse.

Denne bruker jo litt bensin, men det kan jeg leve med.

Link to post
Share on other sites

Hei Vet ikke vilken årsmod du tenkte på men jeg hadde en 1987 Sea Ray Sundancer 250 og var Veldig fornøyd med den :flag: Bra plass,god sjøbåt,og fine linjer :cool:

 

Jeg hadde tenkt en 94-98 modell, men er også intr i dine erfaringer. Den forrige modellen er ikke å forakte den heller. Hvilken motor hadde du, hvordan var aks, marsjfart, toppfart og forbruk?

Var å så på en 95 mod med 7,3 diesel. Forstod det slik at den var noe tung å få i plan med litt last. Vil også vurdere bensinmotor men frykter forbruket litt.

 

Var det portapotti eller pumpe toalett med septik i din? Synes å se av bilder at mange ble levert med basj & carry.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Jeg har en sundacer 270. Den er 1998 modell og jeg har kun brukt den ett år. Jeg er veldig godt fornøyd. Nå har jeg selvfølgelig ikke noen andre båter å sammenligne med, men jeg føler jeg har fått mye båt for pengene.

Hadde litt problemer rundt motoren, en 310 HK V8, men det viste seg å være greit å fikse.

Denne bruker jo litt bensin, men det kan jeg leve med.

Hei, er det en 7,4 liter bensin du har, har du logget forbruket ditt?

Var å så på en 95 mod 250 i dag, kjekk båt men synes den var noe trang i forkabin og stikkkabin.

Plassen var noe dårlig utnyttet og "møblene" virket noe vel volumiøse på bekostning av gulvplass.

Hvordan opplever du 270'en? Har du ståhøyde i forrkabin og på toalett?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Det er en 7,4 L MPI. Har ikke logget forbruk, kun estimert det nogenlunde. i 30 knop går det ca. 80 liter bensin i timen.

 

Det er ståhøyde 190 cm nedenunder. På toalett noe mindre. 270' min er 278cm bred. Føler jeg har god plass i forhold til størrelsen på båten. Båten er 909 cm lang . (innkludert badeplattform)

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde tenkt en 94-98 modell, men er også intr i dine erfaringer. Den forrige modellen er ikke å forakte den heller. Hvilken motor hadde du, hvordan var aks, marsjfart, toppfart og forbruk?

Var å så på en 95 mod med 7,3 diesel. Forstod det slik at den var noe tung å få i plan med litt last. Vil også vurdere bensinmotor men frykter forbruket litt.

 

Var det portapotti eller pumpe toalett med septik i din? Synes å se av bilder at mange ble levert med basj & carry.

Jeg hadde en 150hk Diesel ingen Racer båt men ingen store problem.

 

Tviler på at en 7,3 Diesel vil slite i en slik båt, Har selv en slik motor i en nesten 5 tonn tung båt :flag:

Link to post
Share on other sites

Tviler på at en 7,3 Diesel vil slite i en slik båt, Har selv en slik motor i en nesten 5 tonn tung båt :flag:

Det er vel mer sannsynlig at båten vil slite med motoren og ikke motoren som vil slite med båten. Jeg ser for meg at en 250 med så tung dieselmotor blir rene bølgemaskinen inntil den planer ved 25 knop.
Link to post
Share on other sites

Det er vel mer sannsynlig at båten vil slite med motoren og ikke motoren som vil slite med båten. Jeg ser for meg at en 250 med så tung dieselmotor blir rene bølgemaskinen inntil den planer ved 25 knop.

Hvor mye veier disse v8 motorene da?

Tenker da på 5,7 og oppover, diesel og bensin...

Link to post
Share on other sites

Det er vel mer sannsynlig at båten vil slite med motoren og ikke motoren som vil slite med båten. Jeg ser for meg at en 250 med så tung dieselmotor blir rene bølgemaskinen inntil den planer ved 25 knop.

 

Det var vekten på 7,3 literen som var problemet. Han oppga båten til 35 knop men med litt last, gummi jolla bakpå og en godt voksen kar på sofaen bak måtte han sende mannskapet fram i bauen/forkabinen for å få den i plan. Båten datt av plan når den kom under 20 knop.

Motoren var på 270HK.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...