Jump to content

Verdi på opplagshenger?


New Attitude

Recommended Posts

Hei,

Jeg har kjøpt en Maxi 95 seilbåt - og det fulgte med en gedigen opplagshenger av sveiset stålbjelker tilpasset båten: ca 10,5 m lang og 4 m bred, dobbelakslet.

 

Jeg har ikke bruk for den, og det er en som gjerne vil kjøpe den.

 

Så er spørsmålet: hva i alle dager er slike hengere verdt??? Hva kunne være en rimelig pris å foreslå?

 

Innspill mottas med takk

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Takk for raske svar. Jeg fant ikke noe tilsvarend på finn.no... :nonod:

 

Suzuki: hengeren er allerede lovet bort dersom jeg selv ikke vil ha den.

 

Noen andre ideer? Jeg kan jo godt be kjøper komme med et bud, men jeg har jo ingen anelse hva som vil være et skambud...

 

Under 5' er den vel ikke verdt?? Hva ville dere der ute tenke dere å gi for opplagsvogn som passer seilbåt/ombygges til motorbåt på 32-40 fot?

Redigert av Attitude (see edit history)

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Spesialsveiset opplagskrybbe kan være vanskelig å selge og samtidig vanskelig å få kjøpt.

 

Jeg kjøpte for noen år siden en svanehenger som kunne frakte 28 tonn for 7'. Den var verdifull for meg til den båten jeg da hadde. Da båten ble solgt ønsket ikke kjøper å overta hengeren og jeg ga den vederlagsfritt tilbake til ham jeg kjøpte hengeren av. Jeg var fornøyd i det jeg hadde hatt en flott henger til båten i 6 år.

 

Dersom man skal sveise opplagskrybbe behøver ikke det å bli så kostbart: prisen på materialet pluss selve sveisingen.

 

Jeg ville gått for 2.500 på den krybben du omtaler: dermed tjener du noen kroner samt at den som ønsker krybben får en brukbar pris.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville gått for 2.500 på den krybben du omtaler: dermed tjener du noen kroner samt at den som ønsker krybben får en brukbar pris.

Med 2.500 som utgangspunkt ba jeg kjøper foreslå en pris. Han foreslo 5.000 - og vi vi gikk begge fra handelen strålende fornøyd :cheers:

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...