M/S Bastard Startet 25.September.2003 Del på Facebook Startet 25.September.2003 Noen som har montert det? Isåfall hvordan kan det gjøres? Det kunne vært ålreit for min del da jeg som har trebåt er avhengig av styre fart. Det er ikke bestandig like lett og gå til land eller båtplass da jeg har 4500kg vindfang. Da blir det mye sveiving og ratting før jeg er der jeg skal Aktover har jeg ikke styring i det hele tatt! Tips og ideer mottas med takk! Per Chr. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 25.September.2003 Del på Facebook Svart 25.September.2003 Jeg har hatt trebåt med fly (7000 kg vindfang) men har klart meg bra uten., Nå skal sant sies at den båten var veldig lettmanøvrerbar. Hos en båtbygger jeg var på besøk til så jeg en 36 fots Mahogni båt som holdt på å få baugpropell. så ja det går an. Hvordan og evt forsterkninger kan jeg ikke svare deg på. men send meg en IM så skal jeg gi deg nummeret til båtbyggeren jeg snakket om. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Lars-Inge Svart 25.September.2003 Del på Facebook Svart 25.September.2003 Ved montering av baugpropell i trebåt må du benytte et stålrør i stedet for glassfiberrør. I tillegg må du få laget 4 flenser som skal ligge an mot skroget. Flensene lages løst slik at du først trer på 2 flenser innvendig som ligger på innsiden av skroget og deretter 2 stykker som ligger på utsiden av skroget. Deretter tror jeg de 2 innvendige flensene sveises i røret og at man til slutt bruker gjennomgående bolter gjennom begge flenser for å holde det hele sammen. mvh Lars-Inge Sitér dette innlegget mvh Lars-Inge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.