Jump to content

Vann under teak gulvet?


eivindl

Recommended Posts

Hei. Når en er lankrabbe med ny båt blir det litt en lurer på i løpet av en sommer. Har en ny BMB 25 sport der jeg har lagt merke til at vann trenger inn mellom teak gulvet og glassfiber gulvet ved førerposisjon. Det er laget en "grøft" foran avslutningen på teaken uten at vannet har noe avløp. Der kan det bli stående vann før jeg rekker å tørke det opp.. Spesielt etter vasking. Det finner da veien under den svarte nate? kanten (som avslutter teaken) og under teaken. Ser det pipler frem igjen når jeg tråkker på gulvet.

 

Dette er ikke bra tenker jeg. Men på den annen side liker kanskje teaken å ha det litt vått? Og nating skal jo ikke hefte til gulvet? Eller?

Link to post
Share on other sites

Jo,"natingen" skal hefte til dørken (gulvet) det vil si,teakplankene skal være lagt i en hefende masse slik at det ikke kommer vann mellom teaken og glassfiberen.Gjør det det vil det ikke gå lang tid før teakdørken blir ødelagt.natene løsner o.s.v.Siden båten er ny må dette være en opplagt feil som må rettes av båtbyggeren.

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...