Jump to content

Hjemmelagd Lanterne, hva synes dere ? :P


Honda10hk

Recommended Posts

Synes den er bra jeg, husk at poenget er å ha og bruke lanterne.

Ser nesten daglig i oslofjorden små raske båter etter mørkets frembrudd som ikke bruker lanterne, eller at lanternen lyser så dårlig at de er nesten umulige å oppdage.

Jeg har faktisk vurdert å kjøpe strobelight som kan festes på gummibåten når poden kjører v solnedgang, pga at jeg synes lanternen gir litt lite lys, også vil jeg kunne se han til enhver tid.

Regner med at du er i tenårene, så dette synes jeg er et ypperlig tiltak for å lage en lanterne på en billig måte.

Mvh

Link to post
Share on other sites

Jeg har faktisk vurdert å kjøpe strobelight som kan festes på gummibåten når poden kjører v solnedgang, pga at jeg synes lanternen gir litt lite lys, også vil jeg kunne se han til enhver tid.

Dette kan være skummelt. Strobelys kan fremkalle epeleptiske anfall. Derfor er det ikk lov å bruke strobelys i mer enn 40 sekunder sammenhengende på f.eks diskoteker. Bare til info :wink:

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Flott lanterne det!

Må finne på noe selv også til gummijolla etterhvert. Bare at jeg har ikke strømuttak på min motor. Kjekt med sånne tips.

 

Strobelys kan fremkalle epeleptiske anfall.

Det skulle ikke forundre meg, nei.

Lå ikke så langt fra en seiler i en av de mest besøkte buktene like utenfor Grimstad i ferien, og han satte på et sånt lys i toppen av masta som ankerlanterne utpå kvelden. Og den ødela hele kveldstemningen i bukta. :cryin: Fytterakkern for et fælt lys! Det blinket så skarpt at det var vondt å se på! Så til og med lyset inne i kabinen med gardinene for....

Nei, fri og bevare meg for sånne løsninger! :headbang:

 

På avstand tipper jeg det så mere ut som et landemerke med en lykt på. Og det er noe herk, om det skulle dukke opp sånne uidentifiserbare "lykter" utover på holmene om natta...... :smash:

Link to post
Share on other sites

Takk :P

 

 

Ikke lett og bytte pære nei :P Lagd den får 1 gangs bruk . . Der jeg kjøpte pærene sa dem at de skulle vare i 100 timer . . men det er lett og bytte batterier ! :P Jeg brukte ikke strøm uttak på motoren . . . brukter 1.5 x 3 v. aa batterier ;)

 

Den er vanntett ja :P glasse sitter fast med lim, og lit selekon . . så får ikke tatt meg en pjolter :P

 

:flag::lol::lol::lol: ...

Redigert av Honda10hk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...