Jump to content

Problemer med styrepumpe!


isbjorn

Recommended Posts

:confused: Når jeg kjører nede er båten vanskelig å holde på stø kurs, virker som aggregatet vandrer litt ,drar seg mot ene siden og når jeg korrigerer drar den seg til andre siden. Vis jeg tørner sakte på styre reagerer ikke båten i det hele tatt, drar jeg litt hardt til da svinger den. Virker som om oljen sviker igjennom styrepumpen. Tørner jeg styret helt over(når jeg ligger i ro)til full sving klarer jeg fortsatt å dreie styret rundt, oppe klarer jeg ikke det. Kjører jeg oppe er den helt stødig å fin å kjøre(som en bil). Har styrepumpe fra TENFJORD både oppe og nede.

Er det noen som kan ha litt peiling på dette, kan den være utslitt?tror ikke det er luft, har luftet den.

Link to post
Share on other sites

H;res ut som du har en liten lekkasje i koplingen mellom de to styreposisjonene...

 

Muligens har du en ventilstyring noenlunde lik denne ...

 

Bilde

 

mellom styreposisjonene. Inne i denne synes jeg å huske at det er fjærbelastede ventiler som lukker tilgang tim den sposisjonen som ikke er i bruk ... hvis de ikke lukke seg, så vil du ha en liten lekkasje mellom styreposisjonene og hvor drevet ikke får all oljeflyt. Sjekk hele opplegget, og finn ut hvor koplingen mellom oppe og nede er, og sjekk ut dette. Samt lufting av systemet selvsagt...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

hvis du greier å svinge når dreveneer helt i bore,må du sjekke at du har nok olje.hvis ikke fyll olje på oppe og sving nede,for å lufte..har du nok olje må du se på servoen bak i maskinen,hvis du har det.se etter svetting av olje på koplinger ,ogse bak på styrepumpen etter lekasje,,hvis ikke du har lekasjer eller mangler olje,må du sjekkestyrepumpen din.du har mest sansynelig to-tre slanger inn på den .og du har to tilbakeslagsventiler på siden av pumpen.løs disse rengjør og stram fjæren litt ekstra.og problemet dit vil bli løst.

Hilsen Thomas

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...