Jump to content

Er Neptim 8000 en bra båt?


Karavoli

Recommended Posts

Du finner en beskrevet på Erfaringsdatabasen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Finner du en bra en og vil ha en slik båt er det bare å kjøpe:-) Ser jo litt snodig ut, men er jo utrolig bruksvennlig. Hadde en slik tre/fire år tilbake og var veldig fornøyd. I min var det ettermontert intercooler på en TMD40 maskin og det fungerte meget godt. Nystoffet tom båt hadde jeg den nesten i 20kn på gps`en(19,6), men det blir for mye for skroget og den ble ustabil. Opp til 17kn fungerer det helt fint. Vi marsjet på ca 15kn. Det er en utrolig god plass i den båten, god kvalitet og suverent akterdekk med kalesjen nede, vi hadde bedre plass til å ha med oss folk ombord i den enn med dagens Nimbus 4000 på 37 fot. Sjøegenskapene overrasket oss mange ganger, vi dro fra Bergen til sørlandet 3 år på rad og opplevde litt av vært med tanke på sjø og det var null problem. Måtte ratte litt i kraftig hekksjø, men ikke noe mer enn man kan forvente av et slikt skrog. Vil absolutt annbefale en med hardtop, ellers blir det mye kalesje og fare for vannintrengning i kraftig vind og regn/sjøsprut. Ser også bedre ut..

 

Hvis du vil kan du sende meg en IM med mailadresse så kan jeg svare med noen bilder av den vi hadde..

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Det står endel om denne her.

Er litt opptatt i øyeblikket, men skulle du ha spørsmål kan jeg sikkert svare senere. (har hatt en slik båt i 26år...)

 

En ting: Har sett at det opereres med endel optimiske årsmod angivelser i Finn annonser.

Det siste året disse ble produsert var 1981. Fra 1980 var innerlineren brun, så dersom den er hvit er det en 79 modell.

Mange har "hjemmelagde" hardtop'er. Det ble også solgt noen få halvfabrikata uten innerliner, ser det ligger en slik på Finn. Beware.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...