Jump to content

original lanterne til snekke fra -67


Muggebigge

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...

Ja? Har du peiling altså? Vet du også hvor kan jeg få tak i en tilsvarende? Vet ikke om det er risset et nummer i lanternen, men den er av messing som du sier. Antar at den har gått ut av produksjon for lenge siden... Båten ligger uansett langt herfra nå, så jeg får ikke sjekket fabrikat.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Da går det sakte men sikkert mot vår igjen! Leter fortsatt etter en babord Noack lanterne med plastfeste i underkant med gjennomføring til ledning.

 

lanternefeste_liten.jpg

 

Lanternen er ca 8 cm høy og 5 cm i diameter. Noen som har en til overs eller gode råd for hvor jeg kan finne en?

Redigert av Muggebigge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har nå ringt og fått bekreftet at Noack ikke kan hjelpe med gamle Noack-lanterner ettersom de har gått ut av produksjon for mange år siden.

 

lanterne_styrbord_liten.JPG

 

Men hvis noen noen har en tilsvarende lanterne i kjeller eller på loft eller kanskje i sjøboden, så si gjerne fra :-)

Redigert av Muggebigge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er du heilt fast bestemt på å skaffe akkurat ein slik lanterne?

Dersom ikkje, fann eg desse her på Maritim.

http://maritim.no/product.aspx?id=1982&amp...upkey=006002073

Du må då sjølvsagt byte på både styrbord og babord, og gjerne topp-og akter med, dersom du er perfeksjonist. For meg ser dei ut til å vere høvelege på båten din.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...