Muggebigge Startet 11.August.2006 Del på Facebook Startet 11.August.2006 Noen der ute som har en tilsvarene bb lanterne til snekke liggende å slenge?? Ca 8 cm høy og 5 cm i diameter. Meld gjerne fra hvis noen vet om noe tilsvarende! Mvh MB Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 11.August.2006 Del på Facebook Svart 11.August.2006 (redigert) Hei Jeg har noe lignende, både SB og BB. De er 90mm høye. Diameter omtrent 38mm. Dersom du vil, kan jeg prøve å sende et bilde. Redigert 11.August.2006 av Skorgenes 1964 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 Hei Her prøver jeg å legge inn bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 13.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2006 Akkurat! Ikke helt like, men absolutt fine. Hvordan festes de? I underkant eller bakkant? Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 De festes i bakkant, det er en vinkel støpt fast der, som går fra underkanten. SB lanterne har en brekt skrue som er irret fast i underkant. De virket den gang vi demonterte dem i 2001. Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 26.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Vil bare blåse liv i min etterlysning av bb lanterne til min nydelige Polar 22 som nå er i vinteropplag og restaureres for bruk til sommeren. Så altså: Noen som har en lignende lanterne liggende? MB Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 ser du har en NOACK lanterner fine lanterner i messing. er det risset inn tall i toppen (utenpå) har den et setfikat...du kan sikkert få tak i dem Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Muggebigge Svart 26.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Ja? Har du peiling altså? Vet du også hvor kan jeg få tak i en tilsvarende? Vet ikke om det er risset et nummer i lanternen, men den er av messing som du sier. Antar at den har gått ut av produksjon for lenge siden... Båten ligger uansett langt herfra nå, så jeg får ikke sjekket fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Hej Muggebigge finns en firma i Stockholm som annonserer på Blocket Veteranbåts godis kansje dom kan hjelpe dig !? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hilmar 2 Svart 28.Desember.2006 Del på Facebook Svart 28.Desember.2006 jaja kjenner godt til slike lanterner de fleste snekker og fiskebåter hadde slike lanterner.... du kan få tak i slike hos personer som hogger opp båter.... kansje trebåten på nesset i bunnefjorden har mulighet? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Muggebigge Svart 30.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2006 Takk for informasjon og gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 10.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2007 Er fortsatt på jakt etter original babord lanterne til min Polar 22 fra -77. Visstnok av merke Noach. Styrbord lanterne ser slik ut: Ca 8 cm høy og 5 cm i diameter. Noen som har en babord til overs? Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 21.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2007 Prøver enda en gang. Just in case :-) Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 16.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 (redigert) Da går det sakte men sikkert mot vår igjen! Leter fortsatt etter en babord Noack lanterne med plastfeste i underkant med gjennomføring til ledning. Lanternen er ca 8 cm høy og 5 cm i diameter. Noen som har en til overs eller gode råd for hvor jeg kan finne en? Redigert 16.Januar.2008 av Muggebigge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 16.Januar.2008 Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 Du kan jo sjekke med www.noack.no eller kansje du allerede har det.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Muggebigge Svart 17.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Har ikke ringt dem, men kan tenke meg hva svaret blir. Nemlig at disse lanternene har gått ut av produksjon for lenge siden, og at jeg må lete på bruktmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 17.Januar.2008 Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Ikke tenk. Ring! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Muggebigge Svart 17.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 (redigert) Har nå ringt og fått bekreftet at Noack ikke kan hjelpe med gamle Noack-lanterner ettersom de har gått ut av produksjon for mange år siden. Men hvis noen noen har en tilsvarende lanterne i kjeller eller på loft eller kanskje i sjøboden, så si gjerne fra :-) Redigert 17.Januar.2008 av Muggebigge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørktun Svart 17.Januar.2008 Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Er du heilt fast bestemt på å skaffe akkurat ein slik lanterne? Dersom ikkje, fann eg desse her på Maritim. http://maritim.no/product.aspx?id=1982&...upkey=006002073 Du må då sjølvsagt byte på både styrbord og babord, og gjerne topp-og akter med, dersom du er perfeksjonist. For meg ser dei ut til å vere høvelege på båten din. Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 17.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Ja, de er fine, men forsøker først og fremst å finne originale lanterner. De er nemlig enda finere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 20.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2008 (redigert) Bare for å fange fleres oppmerksomhet.... Redigert 20.Januar.2008 av Muggebigge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
havdur Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 har du funnet lanterne av type noack/ nife? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Eg har ein anelse i bakhodet at Nife ikkje er rett navn på dei som videreførde Noack landterner. Eg er usikker, men heiter det Nibe? NiFe er meir navnet på ein type batterier, Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.