Jump to content

Male dekk på plastbåt


avmønstret5

Recommended Posts

Har planer om å male opp dekket på briggen i godværet. Det er plast m/antisklimønster. Tidlige eier har nok vært litt hard med høytrykkspyler så litt av mønstret er krakkelert ut mot al.lista.

Tenker meg tokomponet m/litt antisklipulver som jeg ruller på. kanskje litt epoxysparkel i krakeleringer.

Er glad for å få synspunkter, erfaringer og råd til en slik jobb

Link to post
Share on other sites

Har flere ganger brukt hardtop (jotuns 2komp maling) til slike jobber, nå sist i helgen som var, da rullet jeg over taket og targabøylen på Trass(båten heter det).

 

Jeg bruker korthåret rulle og så en fordriver. Jeg malte i solskinn det skal en ikke gjøre står det klart på boksen, den tørker så rask når det er så varm som det var da. Resultat = en ser penselstrekene. litt kaldere og overskyet neste år = perfekt result for meg...

 

Har gjort samme jobben med samme redskap i vindstille og overskyet på en 17 fots plastbåt, innvendig og utvendig. Ble kanon bra etter min forståelse. Men en ser enkelte plasser at det er brukt fordriver og rulle. Det beste er jo og kunne sprøyte...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...